<p class="p1"><span class="s1">Sinds gisteravond weten wij dat ik weer zwanger ben en we kregen direct een moeilijk gesprek.</span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Mijn eerste zwangerschap was door de pil heen. Mijn man was er niet klaar voor en wilde het liefst het kindje weg laten halen. Maar omdat ik daar moeite mee had heeft hij tot de 12 weken nagedacht en besloten ook het kindje te willen houden. Het ging moeizaam, mijn man is heel kil, direct en zwart/wit. Maar toen hij eenmaal besloten had het kindje te willen houden ging het goed!</span></p><p class="p1"><span class="s1">Na 1 jaar besloten wij samen voor een tweede kindje te gaan, maar toen ik 14 weken zwanger was, is het helaas misgegaan. Voor mij was dit erg emotioneel zwaar, vooral omdat ik opnieuw geen steun van mijn man kon verwachten. Natuurlijk vindt hij het jammer, maar heeft er geen gevoel of emoties bij qua verlies. “Het is gewoon zo”. </span></p><p class="p2"> </p><p class="p3"><span class="s2">Al snel werd ik opnieuw zwanger en zijn wij gelukkig met onze 2 jongens! De oudste is 3 en de jongste is nu 6 mnd oud. Voor mijn man is ons gezin nu compleet. Nu blijk ik dus toch weer zwanger te zijn en was mijn man gelijk heel direct dat dit kindje niet gewenst is, hij hier niet gelukkig van wordt en geen zin heeft om alweer geen keus te hebben en iets opgedrongen te krijgen.</span></p><p class="p2"> </p><p class="p3"><span class="s2">Ik heb in onze relatie vaker moeite met zijn manier van communiceren. Ik ben namelijk heel gevoelig en vind het fijn om over mijn gevoelens en meningen te praten. Mijn man vind mij dramatisch en sluit bijna elk gesprek af met: “ik begrijp je wel, maar ben het er niet meer eens”. Praten vind hij niet fijn, hoeft voor hem ook niet.. Een typische houding van een arts, krijg ik vaak te horen.</span></p><p class="p2"> </p><p class="p3"><span class="s2">Maargoed, ik ben gisteravond dus stil geweest heb gezegd er niets over te willen zeggen en even de tijd nodig heb..</span></p><p class="p2"> </p><p class="p3"><span class="s2">Vannacht heb ik geen oog dichtgedaan en kon ik alleen maar huilen, dat ik dit weer opnieuw moet meemaken. Ik heb al een week het gevoel dat ik zwanger ben en werd hier juist dolgelukkig van.. Maar nu mijn man zo reageert, twijfel ik enorm! Eigenlijk is weghalen voor mij geen optie, maar vind het ook vreselijk dat mijn man dit kindje absoluut niet wilt.</span></p><p class="p2"> </p><p class="p3" style="text-align: left;"><span class="s2">Is er iemand die ook zoiets hebben meegemaakt? Ik vind het heel moeilijk om een goed gesprek met mijn man hierover te hebben....</span></p>