Zwanger van 3de

<p>Hoi mama’s, </p><p>ik ben nieuw hier en wilde even mijn verhaal kwijt. <br />Ik heb een zoontje van 8 een dochter van 9 maanden en nu ben ik zwanger van de 3de. Ik ben er vandaag ook pas achter gekomen van mijn zwangerschap en nu twijfel ik heel erg of ik het wel aan zou kunnen hebben meerdere mama’s hier ervaring mee ? </p>
 
Waarom heb je het gevoel dat je het niet aan zou kunnen?

En bedenk je dat het nog zon 7 maanden duurt voor de baby er is he. Dan ziet de wereld er heel anders uit!

Ik ben nu ook zwanger van de derde, de jongste is echt net 1. En dit was ook niet gepland, we moesten echt even schakelen rn beseffen dat het gewoon nog 7-8 maanden duurt. En met 1,5 is je kindje al veel zelfstandiger, kan zelf lopen, doet nog 1 dutje vaak. Dus het is tegen die tijd echt een stuk makkelijker.
 
Hier ook zwanger van de 3e. Mijn dochters zijn 4 en 2.5. Zodra de baby er is zijn ze 4.5 en bijna 3.

En ja, er zullen veel momenten zijn dat het pittig zal zijn! Tussen m'n oudsten zit een leeftijdsverschil van 21 maanden en dat was ook echt soms zwaar. Sinds de geboorte van de oudste slapen we amper een nachtje door, al ruim 4 jaar dus! En toch komt die 3e er, want we willen het zo graag en we komen ook weer door die hele pittige dagen en nachten heen!

Achteraf denk ik: oohh, alleen die eerste 1-1.5 jaar was écht pittig en daarna werd het makkelijker. Dat vind ik ook echt! (Al zijn er nu nog steeds dagen dat alles in de soep loopt en er veel ruzie en huil-buien zijn) maar als je middenin die periode zit is het superzwaar, ik weet het..

Ik ga ongetwijfeld ook nog vaak denken: shiiiiit, waar ben ik aan begonnen? Ik kan dit niet, het is te druk, ik heb geen moment tijd meer... (we zitten ook nog eens in een mega verbouwing en dat is niet klaar voor de baby komt, én we hebben zo weinig ruimte dat ik serieus nergens een box of de babykleding kwijt kan. Geen ruimte voor een kast of commode, niks..)

Maar ach, ik bekijk het ook gewoon nuchter en we knallen wel even door dat pittige jaar heen met verbouwing en 3 kindjes. Er zullen ongetwijfeld nog heel veel tranen vloeien, maar we komen er wel.

En jij ook! Over 7/8 maanden is je jongste 1.5 jaar, dan loopt ze en slaapt ze nog maar 1x overdag en is alles weer iets makkelijker. Je oudste is al best groot en zelfstandig en lekker naar school overdag. Ja, het zal pittig worden sommige dagen, echt. Maar dat is het moederschap helaas soms. En tegelijkertijd is het ook zoooo leuk, kindjes zo dicht op elkaar!
 
Terug
Bovenaan