Zwanger van 3e.....wie heeft advies?

A

Anoniem

Guest
Dag meiden, ik heb wat raad en advies nodig.
Heel mijn hart zegt dat we voor een derde kindje moeten gaan, maar mijn verstand zit me zo dwars. Ik weet het, het is een luxe probleem. Maar toch. Onze oudste is trouwens nu 2 en de jongste 10 maanden.
Ons huis heeft 3 slaapkamers, er zouden er dan 2 bij elkaar op de kamer moeten slapen. In de auto passen geen 3 zitjes naast elkaar. Ik kan dan niet meer op de fiets met de jongste 2. Zucht. Allemaal praktische 'problemen' eigenlijk. Het is gewoon vreemd, bij de tweede dachten we niet na. Nu ben ik bang een onbezonnen beslissing te nemen of zo. Zijn er dames hier die ook aan een derder zijn begonnen en hoe zijn jullie met eventuele twijfels omgegaan?!

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groeten van Simone

Hallo Simone,

Ik ben een moeder van 2 dochters van 3 en 4. En nu 35 weken zwanger van een zoontje. Wij hebben ook een tijdje getwijfeld over een derde. En we hebben denk ik net als iedereen gewoon keuzes moeten maken. Hoe groot staat je wens van een derde tegenover de "luxe problemen".

Wij hebben een groot huis dus de kinderen kunnen straks wel apart komen te liggen. Maar ik heb mijn werk er voor moeten laten gaan. Om straks drie kinderen naar opvang te brengen en daar bij te werken...tja dan werk ik dus voor de opvang. Gelukkig is het wel goed haalbaar voor ons om te stoppen met werken.

Onze auto die is wel geschikt voor drie kinderzitjes dus ook dat probleem ken ik niet. Maar daar moet toch wel wat op te verzinnen zijn? Je bent tenslotte nog niet zwanger en je zwangerschap duurt ook 9 maanden. Dus als het zover is zijn we ongeveer een jaar verder.

Ik heb een fietskar gekocht (aanbieding bij de Gamma 100 euro) Dan kunnen er twee in de fietskar en 1 op de fiets. Of alleen de maxi cosi in de fietskar en twee kindjes op de fiets. Dus dat zou een mogelijkheid zijn.

Verder vond ik het belangrijkste dat we er anders altijd spijt van zouden hebben gehad als we geen derde zouden hebben genomen. We wilden het allebei heel graag.

Ik denk wel dat je heel snel je twijfels bent vergeten als je eenmaal zwanger bent. Ik had dat ook. Toen ik eenmaal zwanger was...dan was er geen weg terug..en dan gaat eigenlijk alles vanzelf. Toen ik zwanger was van de eerste was ik eigenlijk nog banger dat we het niet zouden redden dan nu van onze derde. Je doet het er "gewoon" bij.

Al bij al zeg ik ga er voor als jullie het echt willen. Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen. Ik kan niet wachten tot het bij ons zover is.

Succes met de beslissing

Groetjes Nova

hoii

gefeliciteerd met jullie zwangerschappen

ik ben petra 38 jaar en ik ben  7 weken terug bevallen van een   gezonde en mooie dochter Anica 28-04-2006

zij is ook mijn derde en de 2 oudste zijn al 18 en 15 jaar .

ik zou nooit en heb ook nooit gedaan mijn kind alleen in huis laten er kan van alles gebeuren ,heb er al moeite mee als ik in de flat post ga halen en neem haar dan zelfs mee naar beneden .

maar ff over het vervoeren van de kleintjes   ik ben ook gastouder en doe het werk al 13 jaar en heb heel wat kleintjes gehad en soms 4 tegelijk waarvan 1 dan naar school moest .
ik   ging met 4 lopen 2 in de fietskar van de ouders 1 lopend en kleinste in de draagzak
als ik er 3 had   dan 1 voor op 1 achterop en kleinste weer in de draagzak .

dat werkte prima en die kleintjes vinden dat ook nog eens heerlijk zo dicht tegen je aan .

ik ga zo ff winkelen en neem dan ook me dochter voor het eerst straks in de draagzak mee .. want bij hema is uit verkoop van kleertjes voor de kleine 3 dingen halen is 70%korting     dus dat scheeld veel .

ook had ik zelf vroeger een zitje op de kinderwagen ook makkelijk maar nu hoorde ik van iemand dat dat ineens niet meer mag raar!!! want het is echt handig .

of een tweeling wagen is een oplossing   .

groetjes en liefs petra

Hoi,
Wij hebben inderdaad ook al twee kids ven 3 en 6. We willen beide graag een derde..Ons huis is ook vol..nu al..Maar ik denk dat er best plaats gemaakt kan worden..en als je gelukkig bent maakt ruimte niet uit denk ik.
Ik weet dat er dan wel wat geschoven gaat worden in huis, en we hebben nog een zolder dus mogelijkhedenn.
De auto is groot genoeg,  dus dat moet wel lukken.
Mijn oudste twee zijn tzt oud genoeg, en lopen zelf naar school, zodat ik aan een wagen genoeg heb.Dat lijkt me het voordeel als de oudste al op school zitten, dat je dan overdag maar een kind thuis hebt voor de nodige aandacht.
Kinderopvang is tzt ook afgelopen, dus ook maar voor allleen een evt derde te betalen...  en na school hebben we oppas die gratis is.
Kortom er is overal een mouw aan te passen..
Maargoed, het moet eerst maar lukken om zwanger te worden..ja toch..
Wij zitten in ronde twee...
En ik ben dus op het zwanger worden forum te vinden..
Groet en succes, R

Terug
Bovenaan