zwanger van de 1e

Hoi dames,
Allereerst bedankt voor de reacties op mijn vorige vraag. Ik ben nu 5 weken zwanger is nog heel pril ben ook bang dat het mis zal gaan, maar ik voel me goed op de buikpijn na en een beetje misselijk gevoel na. Gister heb ik het toch maar aan mijn ouders vertelt, omdat ik het niet langer voor me kon houden en wegens omstandigheden wonen mijn aanstaande en ik bij mijn ouders dus ik moest het eigelijk wel vertellen. Mijn vader reageerde (tot mijn verbazing) wel blij dat ie opa wordt maar mijn moeder reageerde een beetje terughoudend, net of ze het nog niet gelooft en ze vind me nog veel te jong. Ze is al wel wat aan he bijdraaien hoor gelukkig. Dit weekend gaan we het aan mijn schoonouders vertellen. Maar nou heb ik eigelijk nog een vraagje (zit met heel veel vragen maar de ze is het belangrijkst), moet ik eerst de huisarts bellen of kan ik gelijk de verloskundige bellen?
Alvast bedankt
Liefs Jeanette1982
 
Hoi,

Ik ben ook pas 22 en inmiddels 18 weken zwanger. Door omstandigheden wonen mijn vriend en ik op dit moment nog bij mijn schoonouders totdat ons huis klaar is. Toen ik het aan mijn familie vertelde reageerde sommigen ook negatief, gewoon omdat ik 22 ben en geen 30. Na de eerste 3 maanden met buikpijn en krampen was iedereen toch heel blij dat alles goed ging en nu krijgen we alleen nog maar leuke reacties. Als je naar de huisarts gaat krijg je folders en het telefoon nummer van de verloskundige. Veel geluk en maak je niet teveel zorgen.
groetjes inge
 
hoi

Ik ben nu 21 en ben 21 weken zwanger van mijn eerste.
Ook ik woon bij mijn ouders thuis.Ik heb alleen geen partner meer. Dus ik ben alleen met mijn ouders. Mijn ouders en familie reageerde erg positief. Natuurlijk krijg ik door mijn leeftijd en doordat ik alleenstaand ben ook negatieve reacties.

Als ik jouw was zou ik naar de huisarts gaan en die kijkt ook of je geen medische indicatie nodig hebt (zoals ik). Is dat niet het geval geeft de arts je nummers en folders van verloskundige. Krijg je wel een medische indicatie maakt de arts een afspraak voor je bij de gyn.

groetjes jannigje
 
Hallo,

Van harte gefeliciteerd!. Ik ben voor de zwangerschap naar de huisarts geweest, maar hij gaf aan dat als de test positief was dat ik gelijk naar de verloskundige kon gaan. Maar bellen kan nooit kwaad met je huisarts en je moet het toch doorgeven aan hun.
gr. christel
 
Hoi iedereen,
Ik ben wel blij dat er meerdere jonge moeders hier zijn. Dan voel je toch niet zo alleen. Ik ga vandaag naar de huisarts, want mijn moeder heeft de afspraak gemaakt. Ze wil het denk ik graag van hem horen. Maakt mij niet zo veel uit ik weet de uitslag toch wel.
Maar mijn vader is er echt blij mee en dat vind ik wel leuk. Hij heeft ook niet gezeurd dat ik zo jong ben en zo. Mijn beste vriendin vind het volgens mij het leukst. Ze gaat een beetje door een moelijke tijd heen ( er is bij haar moeder borstkanker gevonden) dus ze helemaal blij dat er ook iets leuks staat te gebeuren.
Dat was het weer voor vandaag.
veel liefs Jeanette1982
 
Hoi allemaal,
Ik ben ook 5 weken zwanger en je verhaal klinkt bekend. Het is nu nog zo klein en zo vroeg. De dokter temperde mijn enthousiasme door te vertellen dat het tot je 3 maand bent het wel heel spannend is. Wij hadden het nieuws graag nog iets langer voor onszelf gehouden, maar ivm met mijn werk lukt dat niet. Ik vind het wel heel eng om het op mijn werk te vertellen.
Groetjes Suzanne
 
Terug
Bovenaan