zwanger van de 2 e maar ik voel nog helemaal niets

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels al 18 weken zwanger van mijn 2 e kindje maar ik voel nog niets. Soms denk ik dat ik een plopje voel maar dat is heeeeeel soms.

Wie heeft dit ook? Ik maak me namelijk een beetje zorgen.

groetjes,
nous

Hallo,

Ik ben ook zwanger van de tweede, gisteren precies 21 weken en gisteren voelde ik ook voor de allereerste keer wat beweging, slechts een heel klein beetje, maar er bewoog echt wat. Als je je erg veel zorgen maakt zou ik zeker de verloskundige bellen, maar het hoeft absoluut niets slechts te betekenen (bij mijn eerste voelde ik ook pas na de 20 weken beweging).

Groeten,
Ankie

Hallo,
Bij de vorige 2 zwangerschappen had ik leven bij 20 weken en bij de 2e al bij 16-18 weken. Nu bij de derde zwangerschap dacht ik het al te voelen bij 14 weken. I.t.t. vorige zwangerschappen bleven die bewegingen aanhouden en sterker te worden. Vorige week dacht ik dat het niet meer leefde, want ik voelde echt helemaal niets meer. Op mijn werk hebben we een dopplerapparaatje liggen, wat verloskundigen ook hebben en die heb ik mee naar huis genomen. Volgens mij hoorde ik thuis wel het hartje. Waarschijnlijk is het een rustig kindje of zo. Woensdag moet ik weer naar de verloskundige, hopelijk kan zij een luid en duidelijk hartje traceren.
Groetjes, Yoeke

Hallo

Ik ben net zover als jou,ook van de 2e. Ook ik voel nog niet echt iets.
Ik heb het laatst bij de vk nagevraagd hoe dat zit bij een 2e, daar je zo vaak hoort dat ze het dan veel eerder voelen. De vk zei dat ik nu ook gewoon moest uitgaan van rond de 20e week alles wat eerder is, is meegenomen. Maar ik heb nu wel dat ik er meer op ga letten nu ik steeds verder in verwachting ben, en daardoor ook soms wat onzeker wordt van als maar alles goed is!!!!!
Moet morgen op controle bij de vk en we gaan er maar vanuit dat alles goed gaat.
Hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal.

Groetjes bg

Hoi

Ik had precies hetzelfde! Zwanger van de tweede en met 20 wk voelde ik nog niets! En dat terwijl ik m'n dochter al met 17 wk voelde! Ik begon me ook al een beetje zorgen te maken.  

Bij de 20 weken echo bleek ik een voorliggende placenta te hebben (dwz aan de voorkant,  tegen buikwand aan) en dat verklaarde natuurlijk een heleboel.  Overigens voelde ik tijdens deze echo de eerste schopjes, alsof het ook hielp dat ik de spruit in beeld zag en wist wanneer en waar ik iets moest voelen!  

Dus maak je nog niet ongerust: het komt vanzelf.  

En wat andere dames ook al schrijven: als  je je echt ongerust gaat maken, zou ik gewoon even bellen voor een extra afspraak bij de vk

Gr, cee  

Hoi,
Herkenbaar!
Ik ben nu zwanger van de derde.
Voelde de eerste met een week of 18, de tweede ook al met 11 weken vaag, en zeker met 14..
Nu ook al vroeg die lichte aanrakingen..maar na week 13 niets meer..dus erg spannend..
Heb vorig jaar ook een miskraam gehad, dus extra spannend.
Ben morgen 17 weken, en heb weer een controle..Gelukkig voel ik sinds vorige week dagelijks van alles..en meestal s'avonds. Heerlijk!!!
Hoop morgen dat alles goed gaat, maar dus heel herkenbaar dat je lang niets voelt of ineens niet meer.
In het begin hoeft dat ook niet he!
Veel succes!!
Groetjes R

Terug
Bovenaan