Zwanger van de 2e en tevens de laatste, wie nog meer?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben vandaag precies 12 weken en 3 dagen zwanger van ons 2e kindje! Het besef dat dit de laatste zwangerschap is stemt me soms een beetje weemoedig, nooit meer die trappelende voetjes in je buik kan ik me haast niet voorstellen! Gezien mijn leeftijd (35 jaar)  willen we ook niet meer kinderen en ook het financiele plaatje telt mee want we willen onze kinderen wel wat te bieden hebben. Wie herkent dit gevoel soms denk ik echt dat ik me aan loop te stellen maar zwanger zijn vind ik gewoon heel bijzonder en nu bij de 2e vind ik de  tijd veel sneller gaan dan bij de 1e.

Groetjes,

Puk

Hoi Puk,

Ik deel die gevoelens helemaal met je. Ik ben nu 26 weken zwanger van de 2e en ik weet ook dat het de laatste keer zal zijn. Inderdaad het financiele plaatje telt mee, maar ik denk dat de zorg voor 3 kinderen voor mij persoonlijk heel zwaar zal zijn.
Ik geniet daarom ook op en top van deze zwangerschap. Al gaat het voor mijn gevoel een stuk sneller dan de vorige keer.   Binnen onze vriendenkring zijn wij de eerste die kinderen hebben en ik vermoed dat de eerst volgende meld zwanger te zijn, dat ik best wel een beetje jaloers zal zijn.
Maar als ik verstandelijk kijk, is het helemaal goed zo... maar kijk ik met mijn hart dan zouden er nog best 1 of 2 bij kunnen. Hahaha.
Als ik straks bevallen ben  wwet ik zeker dat ik helemaal gelukkig met de situatie ben,  maar het gemis naar een zwangerschap zal misschien wel lang blijven....
Wij zijn over een aantal maanden een helemaal compleet gezinnetje!!! Helemaal TOP!!

Groetjes,
Nr 2

Geniet er lekker van!!!

Nou hier iemand die net haar tweede en laatste kindje heeft gekregen.

Ik wist ook al mijn hele zwangerschap dat dit de laatste zou zijn en ik vond dat soms ook wel lastig.
De zwangerschap zelf is heel snel gegaan, maar ik heb er op het laatst met volle teugen van genoten.

aan het eind was ik het echter ook zat en wilde ik er vanaf......en dat is maar goed ook. Ik mis nu het getrappel in mijn buik niet, niet zo erg als bij de eerste, want ik heb er bewust afscheid van genomen.
Je groeit er naar toe om het los te laten voor de laatste keer.
Vooral de laatste dagen heb ik heel intens genoten van het contact in mijn buik en ik ben nu alleen maar gelukkig met mijn twee kids!

gr mama van MD en JA

Ik ben nu ook zwanger van de tweede, vandaag 12 weken en 3 dagen, dus we schelen precies 1 dag in uitgerekende datum. Het is erg snel gegaan, er zit zo anderhalf jaar tussen onze 2 kindjes. Gevoelsmatig is er voor mij plek voor 3 misschien wel meer kindjes maar praktisch gezien is het gewoon niet haalbaar. Dan zouden we moeten verhuizen, nieuwe auto, mijn auto verkopen wat mij minder flexibel maakt. Misschien zelfs meer moeten gaan werken om rond te blijven komen en dat is het me niet waard.
Daarbij komt dat ik alle gezinnen met 3 of meer kinderen eigenlijk zo druk vind dat ik het niet meer zo leuk vind. Een beetje rust in de keet is op zich ook wel meegenomen en ik denk dat 2 kindjes (zeker als de tweede net zo'n drukke is als ons oudste kereltje) druk genoeg zijn.
Ik vond de vorige zwangerschap echt een drama. Nu heb ik eigenlijk nog nergens last van, ben wel erg misselijk geweest maar ja, het is waar wat ze zeggen, zodra de kwaaltjes voorbij zijn ben je het alweer vergeten. Maar het eind van mijn vorige zwangerschap was echt zwaar. Dat doe ik niet voor de lol nog een keer.
Ik denk dus dat het rationeel gezien wel goed is zo maar ik neem me steeds voor om van deze zwangerschap te genieten, want het is inderdaad heel bijzonder. Ach als we straks de drukte hebben van 2 kleintjes is het misschien vanzelf goed.

Hoi meiden,

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die deze gevoelens heeft en idd 2 kids is echt wel genoeg ook qua drukte en zo. Ik ben iemand die ook nog wel tijd voor zichzelf nodig heeft en shoppen bijvoorbeeld schiet er nu al veel te vaak tegen mijn zin in bij in! Omdat je weet dat dit de laatste zwangerschap is maak je het denk ik ook bewuster mee en kun je inderdaad bewust afscheid nemen van die kroelende baby in je buik en dat je straks weer zo'n ukkie in je armen mag sluiten is natuurlijk ook weer helemaal geweldig!

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan