Zwanger van de 2e valt enorm zwaar

<p style="text-align: center;">Hoi,</p><p>ik ben zwanger van de 2e en zwangerschap valt me best zwaar eerlijk gezegd. Ben ontzettend moe en futloos, bijna geen eetlust.</p><p>zijn er meer die dit herkennen in vergelijking met 1e zwangerschap?</p>

Jup, de eerste fietste ik zo doorheen zonder al te veel klachten en nu misselijk, overgeven, maagzuur en heel moe en ook al een pijnlijk stuitje. Ben nu 13+3 en sinds deze week is de misselijkheid een heel eind weg en is t maagzuur ook een stuk minder.
Verloskundige gaf ook aan dat veel dames een 2e zwaarder vinden ook omdat er nog eentje rondloopt.

Ja herken het zeker. Nu komt her bij mij ook doordat ik 0.0 klachten had de 1e zwangerschap. En nu heb ik echt alle kwaaltjes die je maar gehad kan hebben ook echt gehad.. Nu 38.2 en dacht vanacht even dat het begonnen was. Helaas.. Alleen maar voorwerk.. Maar ja. Het valt me idd enorm zwaar. Ik probeer ook elke dag even een dutje te doen om de dag te halen..

Hoi,

Ik herken dit zeker, mijn eerste zwangerschap was ook zeker pittig maar toen liep er nog geen peuter rond en kon ik doen wat ik op dat moment wilden. Ik had mezelf misschien hooguit 3 x ziekgemeld.

Deze zwangerschap is als een hell voor mij begonnen, tot 7 weken ging het oké. Maar vanaf dat moment zo ziek als een hond. Zit nu 4 weken in de ziektewet en kan nog steeds niet zonder medicijnen. Mijn lichaam is zo uitgeput. Maar heb ook een peuter van 2,5 wat het extra zwaar maakt. Voel me schuldig, hormonen gieren door mijn lijf. Mijn partner rent zich rot en het enige wat ik kan is op bed of de bank liggen en stapje voor stapje iets uitvoeren. Ik ga bijna mijn tweede trimester is dus ik hoop echt dat er een keerzijde komt. Momenteel geniet ik 0.0%.

Ja heel herkenbaar! Eerste zwangerschap had ik helemaal niets tot 34/35 weken. Nu was ik het eerste trimester kotsmisselijk. Daarna kwamen de andere kwalen. Nu ben ik 30 weken en kan ik amper nog lopen. Gister avond naar de bioscoop geweest. Lekker lui uitje maar ik ben doodop vandaag. Bizar!

Ja en nee. Mijn eerste zwangerschap was ook zwaar dus veel herken ik. Maar mijn eerste is nu 17 maanden en dat is vooral zwaar. Tillen, bukken, constant bezig moeten zijn. Ze snapt nog niet dat ik even moet zitten of niet kan tillen. En ik voel mijn bekken wel echt veel meer. Ik loop er mank van. De misselijkheid duurt ook langer. Nu met 15 weken wordt het pas dragelijker, ben net met de medicatie gestopt en spuug niet meer. Bij de eerste duurde dat tot 12 weken en ik kon lamlendig op de bank liggen. Nu sta ik kokhalsend in de speeltuin oid. 
Daardoor voel ik me dus veel moeier en valt het nog meer op dat het zwaar is. 

Terug
Bovenaan