zwanger van de 2e, werken??

Ik weet dat ik eigenlijk niet mag zeiken, heel veel mensen kunnen niet zwanger worden of iets anders. Ik ben dus nu 20 jaar en voor de 2e keer zwanger, mijn zoontje is nu 8 maanden. heb een keizersnede gahad dus het was beter geweest dat ik niet binnen een jaar zwanger zou raken. Maar het is toch wel gebeurt. Aan de ene kant ben ik heel erg blij, er groeit weer iets moois in mijn buik, maar aan de andere kant, hoe moet ik het financeel allemaal redden. het zijn dus hele gemengde gevoelens. Vrijdag is de eerste echo dus ik hoop dat als we het kleine wondertje zien alleen maar blij kunnen zijn! En met het geld moet het wel lukken, je kan het zo duur maken als je zelf wlt toch?! Maar het hele kromme verhaal is dat wij net te veel verdienen voor huurtoeslag etc. maar als ik stop met werken dan heb ik 150 euro meer per maand. De regering stimuleerd mensen zoals mij dus niet echt om te gaan werken, ik wil graag werken maar heb het wel een stuk makkelijker als ik niet werk. Wat moet ik nou doen?
 
Hoi!

Ik was na mn keizersnede ook na ongeveer 8 maanden weer zwanger, vond het wel zwaarder, die zwangerschap maar niet zozeer vanwege de keizersnede, meer omdat je lichaam nog moe lijkt van de eerste keer.

Wat betreft het werken, als je graag werkt en het maakt financieel niet uit zou ik dat zeker blijven doen, maar als je echt 150 euro meer krijgt als je stopt zou ik er goed over nadenken. Misschien kun je vrijwilligerswerk gaan doen, ben je wel bezig, maar krijg je ook meer geld.Vond de 2de trouwens helemaal niet duur. Had alles nog voor een baby en moest alleen een duokinderwagen aanschaffen, via marktplaats is dat ook niet zo duur. Wel moet je voor de oudste misschien een ander bed kopen, maar wij hebben die ook op marktplaats gekocht en als je niet te kritisch bent is dat ook echt niet duur!
Ik ben gestopt met werken en merk dat ik de continue zorg best zwaar vind, het lijkt me heerlijk om de kinderen een keer uit te besteden, als de derde geboren is en mijn man heeft een baan aan de wal gevonden (hij is nu zeeman) dan ga ik zeker op zoek naar een baan!
 
hey

pff moeilijk! als eerste gefeliciteerd. Maar ik zou mezelf eerst goed af vragen of ik voor 150 euro zou stoppen met werken. Ik weet niet wat voor werk je doet, en of je het leuk vind? En net zoals miekje82 schrijft, via marktplaats valt er een hoop te halen!

Succes!
 
Als je niet werkt bouw je geen pensioen op, ook is het erg lastig om weer aan het werk te gaan als je er eenmaal uit bent. Zeker nu is het lastig om een baan te vinden. En stel dat je er om de een of andere rede alleen voor komt te staan, hoe ga je het dan doen zonder inkomen.
Ik zou blijven werken, zeker als je het naar je zin hebt. Zo kan je in de toekomst, als je kinderen ouder zijn, eventueel meer dagen gaan werken en je inkomsten vergroten.
Denk niet alleen aan de korte termijn.
 
Ook ik zou zeker op de lange ermijn denken. Je kunt jezelf bovendien enorm nuttig voelen door te werken, waardoor je misschien wel een veel leukere moeder bent. Wellicht groei je met je salaris, waardoor de balans de andere kant op slaat. Verder ben ik het helemaal met Reisa eens; als je nu stopt, kom je niet makkelijk weer terug en bouw je niets op voor later. Het lijkt er dus op dat voor de langere termijn blijven werken meer geld oplevert. Succes met je keuze!
 
Terug
Bovenaan