zwanger van de 2e, werken??

Ik weet dat ik eigenlijk niet mag zeiken, heel veel mensen kunnen niet zwanger worden of iets anders. Ik ben dus nu 20 jaar en voor de 2e keer zwanger, mijn zoontje is nu 8 maanden. heb een keizersnede gahad dus het was beter geweest dat ik niet binnen een jaar zwanger zou raken. Maar het is toch wel gebeurt. Aan de ene kant ben ik heel erg blij, er groeit weer iets moois in mijn buik, maar aan de andere kant, hoe moet ik het financeel allemaal redden. het zijn dus hele gemengde gevoelens. Vrijdag is de eerste echo dus ik hoop dat als we het kleine wondertje zien alleen maar blij kunnen zijn! En met het geld moet het wel lukken, je kan het zo duur maken als je zelf wlt toch?! Maar het hele kromme verhaal is dat wij net te veel verdienen voor huurtoeslag etc. maar als ik stop met werken dan heb ik 150 euro meer per maand. De regering stimuleerd mensen zoals mij dus niet echt om te gaan werken, ik wil graag werken maar heb het wel een stuk makkelijker als ik niet werk. Wat moet ik nou doen?
 
Als ik jou was, zou ik stoppen met werken: bij ons scheelt het teveel, maar ik zou het erg fijn vinden als ik, net als mijn moeder vroeger, er gewoon voor mijn kinderen kan zijn. Daarbij: moeder van 2 is ook een fulltime baan hoor. Ik zou me daar niet schuldig over voelen.
Tenzij je natuurlijk echt voor jezelf werkt en voor je geestelijke uitdaging, maar dan komt er nog een ander argument om de hoek kijken natuurlijk
 
Als je dan meer krijgt voor thuiszitten, bleef ik ook thuis...
Wij vallen met alles buiten de boot... dus ga ik straks na de tijd ook weer lekker een dag of 2/3 aan het werk...

Je moet het de voors en de na's afwegen...
Is wel prettig als je lekker thuis bent met je kleintjes...

 
Ik heb vrijdag de eerste echo gehad en ben nu 9 weken zwanger!!! Ik heb het met mijn baas over gehad en als ik zo door ga is er een grote kans dat ik volgend jaar mijn assistent opleiding kan gaan doen! Met dat vooruit zicht was mijn keuze natuurlijk snel gemaakt! Ik blijf werken!! Allemaal goed nieuws net voor 2011! Kunnen we nu nog even met zijn drietjes genieten en dan lekker met zijn vieren!
 
Terug
Bovenaan