Zwanger van de 2e

Hallo allemaal,
Ik lees op deze site veel berichten van meiden die voor het eerst zwanger zijn, maar ik wil graag weten hoe het is om zwanger te zijn van de 2e! We hebben nu een zoontje van 16 maanden en denken over een 2e kindje, vandaar mijn interesse.
Is de zwangerschap van een 2e erg anders, moeilijker of juist leuker??
Ik ben heel benieuwd....
Groetjes, Wieke
 
Hoi Wieke,

Ik ben zwanger van de tweede, op zich gaat het sneller omdat ik al druk ben met de eerste nu 4 jaar oud. Maar heb meer last van mijn ribben aangezien dat nooit over is gegaan na de eerste. Verder voel ik me veel minder zenuwachtig omdat je al weet wat er gaat komen en heb nu zoiets van, geen gestress gewoon genieten!!!

groetjes Angela

p.s. Plus dat ik het heerlijk vind dit met mijn dochtertje te delen, ze is helemaal opgewonden over haar broertje
 
hoi,

ik ben morgen 34 weken zwanger van de 2e, deze zwangerschap is op zich veel makkelijker omdat ik niet misselijk ben en bij de eerste wel, maar je hebt wel de zorg voor nog een kindje dus dat is iets vermoeiender, maar wel heel leuk om alles opnieuw mee te mogen maken.
 
Ik ben een paar weken geleden bevallen van mijn tweede, ik moet zeggen dat ik mijn tweede zwangerschap zwaarder vond. Waarschijnlijk omdat mijn zoontje van toen bijna 2 nog veel aandacht vraagt en vaak getild wilde worden, bijv. op de trap. Ook waren mijn kwaaltjes erger dan de eerste. Aan de ene kant voelde ik me wel schuldig t.o.v. mijn tweede kindje omdat ik het al gauw zat was en wilde dat ze geboren werd. Maar iedereen ervaart het anders. Overigens was de bevalling tien keer makkelijker. Veel succes...
 
Ik ben nu net 12 weken zwanger van de tweede en mijn zoontje is 3 jaar. Ben er minder "bewust" mee bezig moet ik zeggen. Maar wel bezorgder omdat ik nu weet wat je moet missen als het niet goed gaat met de zwangerschap. Gelukkig was de echo vandaag geweldig en zag het er allemaal prima uit. Mijn zoontje boeit het allemaal nog niet zo. Tegen de tijd dat ik beval gaat hij al bijna naar school dus kan ik weer lekker tutten met de kleine baby.
 
Terug
Bovenaan