Zwanger van de 3e. Hoe de andere kinderen vertellen?

Ik ben 9 wkn zwanger van mijn 3e. Ik heb al twee dochters van 4 en bijna 6. Hoe hebben jullie het de kinderen verteld? Ik zal het binnenkort vertellen. Krijg echt al een buikje. Maar wil ook niet dat mijn familie het al wel weet en mijn eigen kinderen niet. Maar als ik het eerst mijn kinderen vertel zal ik het ook snel aan mijn ouders moeten vertellen, want ik denk dat de dametjes het op school wel rond zullen bazuinen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Hoor graag tips...
Dankjewel.

Heb overigens al een eerste echo gehad (maart mk gehad). Dus weet al vrij zeker dat het goed is.

Edith

vind het moeilijk om een tip te geven.
maar zo hebben wij het vertelt.
of terwijl was nog niet helemaal de bedoeling om het te vertellen.
ik dacht dus dat ik een miskraam  met 5 en halve week had gehad maar mijn klachten bleven  en werden erger.
dus maar een echo laten maken en tot verbasing een baby met kloppend hartje.
helemaal blij dus!
toen kwamen we thuis en lieten de echo foto aan me nichtje zien(woont tijdelijk bij ons in.) zo van er zit toch nog een baby, maar ja er niet bij stil gestaan dat me dochtertje van 4 ook aan tafel zat. en die zei ineens dat is een foto oeps. Beetje over enthioshast
maar ja toen dacht ik gelijk toch maar vertellen ik zei ja weet je dat nog wat voor foto dat is?
ja een baby (waarschijnlijk weet ze dat van haar broertje nog of van de echo foto s die ze gewoon weleens in de foto boeken heeft gezien.)
ik zei ja er zit een baby in mama' s buik.
zo hebben wij het dus vertelt dat was toen ik 7 weken en 4 dagen was
mijn dochtertje loopt er eigenlijk nog niet zo mee te koop. wel wisten naaste familie het van onszelf ook al gauw.
nu ben ik 11 weken en 5 dagen.
misschien kun je ook de echo foto laten zien
of vragen kijk eens naar mama s buik zie je ook wat?  
ik weet zo verder niks even wat een leuk idee is om te doen
dus andere moeders misschien hebben jullie tips!
groetjes van mij

hoi,

Als ik jou was zou ik het nog lekker even geheim houden. Ik denk niet dat je kinderen het op zal vallen dat je dikker wordt. Mijn zoon was ook bijna zes toen ik zwanger was en we hebben het verteld met 14 weken. Onze omgeving wist het ook niet eerder. Want we wilden niet dat hij het per ongeluk zou opvangenvan iemand anders. Dus hij was de eerste die we het vertelden. En toen ging hij het inderdaad verder vertellen.
Mijn ervaring is dat het toen vroeg genoeg was, want een zwangerschap duurt zo lang, zeker voor die kinderen. Mijn zoon had zeker op het eind iets van: pff wanneer komt die baby nou. Is ie nou nog niet klaar?
Geniet van je zwangerschap en veel geluk.

groetjes, Keesje

Dankjewel voor jullie reacties.
Keesje, idd, zo;n zwangerschap duurt zooooooooo lang voor kinderen....

Ben ook niet bang dat mijn kinderen mijn buik opvalt, maar de omgeveing wschl wel. Dat is het nadeel van mijn mk in maart. Iedereen weet nu wel dat we voor een derde gaan.

Hoi,
Ik ben zwanger van de 4e en mijn 2 oudste zijn 6 en 5 jaar. Ik ben nu 9 weken zwanger en ik moet het mensen gaan vertellen, omdat het al heel erg goed te zien is. Ik vind, dat mijn kinderen het eerst mogen horen. Ik heb een boekje van Nijntje gekocht, waar baby Pluis wordt geboren. De oudste mocht het boekje lezen en vermoedde toen dat er een baby zou komen. Tevens hebben we de foto van de echo laten zien.
Weet wel als je je kinderen verteld, dat dan iedereen het heel erg snel weet.
Ik vind het echt wel heel erg leuk, dat de kinderen het allemaal bewuster meemaken zo bij de 4e.
Groetjes, mam_van3

hoi,
ik ben nu 37 weken zwanger van de 3e en heb hiervoor ook een miskraam gehad. Ook mijn tip is om het nog even niet te zeggen. Het feit dat je nu 9 weken zwanger bent betekend niet dat het niet alsnog mis kan gaan. Natuurlijk ga je daar niet vanuit, maar kinderen reageren hier natuurlijk heel anders op dan volwassenen!
Wij hebben het een behoorlijke tijd niet verteld en mijn kinderen zagen het echt wel. Maar mama had gewoon een tijdje teveel gegeten. Mijn ouders/schoonouders en vrienden wisten allemaal dat de kinderen het nog niet wisten en dat ze vooral hun mond moesten houden, en dat is perfect gelukt. Ik wilde inderdaad dat de kinderen het van ons zouden horen en niet van vreemden. Een andere reden om het niet te vertellen is ook al genoemd; 9 maanden duren zo lang voor kinderen!! Het is nu bijna zo ver... de laatste loodjes!! Succes met je beslissing. Wat is echt makkelijk vond is dat ze allebei al gewend zijn om niet alleen te zijn. Vooral mijn dochter (de oudste) vond het helemaal niet zo bijzonder. Ze heeft toch al een broertje, daar kan er makkelijk nog 1 bij :)

Mam van 3, o wat ben ik blij dat jij bij 9 weken ook al flink groeit. Ik ben net zover en kan het echt niet lang geheim houden meer. Krijg al echt een buikje, terwijl beebje op de echo pas 2 cm is!!!!
Maar ja, die baarmoeder groeit al wel als een wilde...

Stephanie, ook bedankt voor je reactie.
maar ik heb al wel besloten dat mijn kinderen de eerste zijn die het gaan horen...

Hoi edith,

Ik ben ook zwanger van de derde. Mijn oudste dochter is bijna 4 en haar heb ik het al heel snel verteld. We hebben haar ook meteen gezegd dat het nog een geheimpje is en dat ze het nog aan niemand mocht vertellen. Dit ging prima, ze heeft het echt stil gehouden!

Groetjes Susanne

Terug
Bovenaan