Zwanger van de 3e

<p>Poeh even van me afschrijven. Vol emoties. Derde is zeer gewenst en hebben vorige maand dan ook besloten dat we voor een derde wilden gaan. Nu ben ik dus direct al zwanger en moet ik het even laten bezinken. Ineens, behalve veel blijdschap, ook lichte paniek. Wil mijn moeder wel oppassen op 3 kleine kinderen? Grote auto, logeerkamer naar babykamer, financieel.. De andere twee zullen 2 en 3 zijn als de baby komt. Kunnen we dat zelf wel aan:0</p><p>Ik weet, het komt helemaal goed en ik ben me zeer bewust dat wij ontzettend gezegend zijn hiermee. Ik weet ook niet goed wat ik met dit topic wil, behalve het even van me afschrijven aangezien natuurlijk nog niemand (behalve m'n man die aan het werk is) hiervan weet.</p>

Lichte paniek hoort er dan toch gewoon een beetje bij?
Had ik bij mijn eerste ook enorm, fijn om te lezen dat het bij de derde dus ook gewoon nog zo is.
Die gevoelens zijn normaal en mogen er zijn, geeft aan dat je een goede moeder bent!

gefeliciteerd! Ik begrijp je lichte paniek wel hoor. Hier 2 kindjes. De oudste wordt morgen 3, de jongste is 14 maanden. Ik wil ook graag een derde, maar moet er niet aan denken om 3 kindjes onder de 4 jaar te hebben.. dus nog minimaal 1 jaar geduld hier voordat de 3e geboren mag worden haha.
Ik vond de overgang van 1 naar 2 al behoorlijk groot, heb het idee nooit rust te hebben nu En met een derde wordt dat ongetwijfeld alleen maar erger. Maar toch is de wens voor een 3e kindje heel groot. Maar dus wel pas nadat de oudste 4 jaar is.
Je hebt nog 9 maanden de tijd om aan het idee te wennen en alles te regelen, succes en sterkte ook ;) En geniet! 3 kindjes zo dicht op elkaar is ook heeeeel bijzonder!

Dank voor de lieve reacties. CvB dat is ook een beetje de paniek haha 3 kindjes onder de 3.5 :0 maar goed, na die vast pittige tijd wel in 1x van de luiers af natuurlijk.
Ik moet maar even op zoek naar zaken die het leven met meerdere jonge kinderen makkelijker maken. 

Gefeliciteerd !
En die paniek lijkt me wel normaal. Ik had dit toen ik opeens zwanger bleek van de 2e, veel sneller dan eigenlijk op de planning stond. 
Maarja de 3e is bij jullie welkom (net zoals bij ons de 2e) dus het moet gewoon even landen denk ik.  De praktische zaken die opeens geregeld moeten worden heb je nog even de tijd voor en zal vast vanzelf gaan. 
Heb wel vaker gelezen dat van 2 naar 3 kindjes minder zwaar is dan van 1 naar 2. Misschien ook wel omdat 1 oudste kindje ook nog alle aandacht wil. Maar dat 2 oudere kindjes ook al veel aan elkaar hebben en samen kunnen spelen. Dit laatste zie ik nu ook bij vrienden van ons waarbij laatst hun 3e zoontje is geboren. 
Succes! ?

Oh ik herken je paniek zo erg! Ben er achter gekomen dat ook ik zwanger ben van de derde. Jongste is 8,5 mnd  en de oudste 2 jaar en bijna 3 maanden! 

Terug
Bovenaan