Zwanger van de tweede (of volgende)

<p>Hoihoi,</p><p>Ik ben nu zo'n 10 weken zwanger van de tweede, en merk dat het echt heel anders voelt dan bij de eerste. Andere kwaaltjes, maar ook het ermee bezig zijn. Nog steeds ontzettend uitkijkend naar de volgende echo en het 'mogen' vertellen, maar toch wat minder gespannen dan bij de eerste. Ik ben er wel weer veel mee bezig, terwijl ik juist had verwacht dat dit minder zou zijn nu er al een kleine rondkruipt in huis die toch ook de nodige aandacht vraagt ;-).</p><p>Hoe ervaren andere zwangeren van een tweede (of derde, vierde etc) dit? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!</p><p> </p>
 
Hoi!
Ook ik ben zwanger van mijn 2e kindje en na een toch wel spannende 12 weken sta ik er nu wel heel relaxed in.
Ben nu 15 weken zwanger en voel niet zo veel druk als bij de eerste ( kinderwagen, kinderkamer, maxi cosi etc etc)
Dat is er allemaal al, al kan ik het niet laten om toch spulletjes te kopen. Gewoon omdat ik het leuk vind?
groetjes Siska.
 
Haha, ja, dat is ook zoiets idd. Je hoeft gewoon veel minder te regelen. Ik ben nog maar 10 weken en iets kopen doen we pas na de 12 weken, maar dat wil je toch ook voor de nieuwe baby doen. Wel relaxter nu. Wat dat betreft ben ik ook wel erg benieuwd naar het geslacht straks. We hebben allemaal jongensspullen, wat zouden we nu nodig hebben ?! Leuke spanning genoeg, gelukkig
 
Ik ben ook zwanger van de tweede, ongeveer 7 weken nu. Dinsdag echo. Ik ben ook erg benieuwd of het weer een jongetje wordt, of toch een meisje? Ik heb ook heel veel zin om iets te kopen, een rompertje ofzo. Toch hou ik me nog eventjes in tot we de echo hebben gehad. 
 
Met een beetje geluk weten wij over een klein weekje wat we krijgen, jongen/meisje.
Nu een mannetje van 3 jaar alweer. 
Ik denk dat de overgang van 1 naar 2 kindjes minder groot is als van 0 naar 1. Je weet wat er gaat komen en dat het meeste een “ fase” is en ook weer over gaat. En nee de 2e zal niet exact zijn zoals de eerste. Dat alles maakt het misschien ook wel makkelijker.
 
Hier 8 weken van de 2e. Merk dat als de kleine hier rond loopt ik er niet mee bezig ben maar savonds of als ie op bed ligt juist wel.
Kwaaltjes zijn hier bijna het zelfde maar ervaar het anders erger en vervelender dan bij de eerste ben ook echt chagrijnig 
 
 Ik ben nu 28 weken zwanger van de tweede.Ik ben er minder mee bezig, maar dat is maar goed ook want bij de eerste was het tegen het absurde aan en heb ik zo ongeveer het hele eerste trimester slecht geslapen van 'excitement'.
Nu ben ik er denk ik zo veel mee bezig als normale mensen met een eerste haha...
Ik heb tussendoor een miskraam gehad, dus nu duurde het denk ik wel 16 weken voor ik me helemaal durfde 'onder te dompelen'.
Wel nu af en toe last van mijn bekken, en bij de eerste niet, terwijl er 3,5 jaar tussen zit, dus je zou denken dat ik wel weer lichamelijk hersteld had moeten zijn, maar aan de andere kant, toen hoefde ik niet steeds met een 3 jarige met de duplo poppetjes over de grond te kruipen...
Ik merk wel dat mijn omgeving veel minder geinteresseerd is, en dat vind ik soms wel pijnlijk om te merken... want het wonder is net zo groot.
Vorige keer ging ik heel open de bevalling in, maar nu heb ik opeens een hele hoop wensen hoe ik wil dat het deze keer wel/niet gaat, misschien omdat dit waarschijnlijk ook *snik, ik vind zwanger zijn fantastisch* de laatste keer is...
 
Terug
Bovenaan