zwanger van de tweede; zwangerschapskwaaltjes vergelijken

Hallo Allemaal,

Ik ben 5 weken zwanger van mijn tweede kindje en ik kan er niets aan doen maar ik ben alles aan het vergelijken met mijn eerste zwangerschap.

bij mijn eerste was ik erg misselijk, moe, pijnlijke borsten en mooi haar.
Nu ben ik niet misselijk, wel grote maar geen pijnlijke borsten en ontzettende haaruitval.

Het is zo anders dat ik er soms heel onzeker van wordt.

Wie heeft hier ervaring mee?

groetjes,
nous

Hoi Nous

Allereerst natuurlijk van harte met je zwangerschap! Spannend weer he? Enne...heel herkenbaar dat je het vergelijkt met de eerste, dat deed/doe ik ook. Ben nu 15 weken zwanger van nummer twee en deze zwangerschap lijkt in niets op m'n eerste!

Bij m'n dochter was ik 9 maanden lang stabiel, vrolijk, totaal niet misselijk en nauwelijks moe en zag ik er stralend en gezond uit. En nu was ik de eerste 11 weken kotsmisselijk, ben ik nog steeds extreem moe, gieren de hormonen door m'n lijf en ben ik het ene moment vrolijk en dan weer boos, emotioneel of depri. Ik werd (en word er soms nog) zo onzeker van.... heb nu ook veel vaker angst dat het niet goed is of zo. Ik was dan ook zoo blij dat de echo met 12 wk goed was, toen viel er echt een last van m'n schouders. Maar nu heb ik nog steeds wel onzekere gevoelens, kan dan ook niet wachten tot ik de eerste schopjes/kriebels voel!!!!! Dat is dan toch weer een mijlpaal.

Ik hoop dat alles goed gaat met je zwangerschap en dat je ervan  geniet - ondanks je onzekerheden.

Gr, cee

Hoi dames,
Wat leuk om te lezen!!
Ook ik vergelijk deze zwangerschap met mijn eerste. Logisch toch?
Toen was ik helemaal niet misselijk/moe/zwakjes ed...
Kon alleen toen ook de lucht van warm eten niet uitstaan. Dat kan ik nu ook niet.
Alleen wordt   ik er deze keer ook echt ziek van.. Met als gevolg dat ik al een tijdje niet
tot nauwelijks warm eet.. Nou ja, gaat wel weer over denk ik dan maar.
En idd ook voor mij is deze zwangerschap nu al totaal anders. Ik ben nu 11.1week.
Misselijk/extreem moe/prikkelbaar en gewoon niet lekker in mijn vel.
Moet zeggen dat het nu langzaam aan wat beter gaat. Afwachten maar.
Mensen om mij heen zeggen dat het een meisje wordt omdat alles zo totaal anders
is dan bij mijn zoon. Ik weet het niet hoor, wacht wel af. Wel grappig om te horen.
Dames veel succes en lekker blijven vergelijken hoor. Het is lijkt mij heel normaal.
Liefs Melanie

Hallo allemaal,

Ook ik ben aan het vergelijken geweest.
Bij mijn eerste zwangerschap was ik helemaal niet moe, misselijk, ziek of wat dan ook. Ook geen pijnlijke borsten. Voelde me niet zwanger.
Met 17 weken eerste keer leven gevoeld en lekkende borsten.
Ook heb ik geen harde buiken of indalingsweeen gevoeld.

Deze keer wel moe en misselijk (2 weken) en heel pijnlijke borsten.
Sinds 26 weken vrij veel last van harde buiken en rugpijn.
Kindje blijkt sinds 20-weken-echo in stuit te liggen en wil maar niet draaien...
Met 16 weken eerste keer leven gevoeld, geen lekkende borsten gehad, in ieder geval heeeeeeel weinig vergeleken met de eerste zwangerschap.

Bij de 20-weken-echo is gezien dat we een weer een zoon krijgen.
(Ook bij de pretecho met 27 + 29 weken, dus dat kan niet missen, hahaha)

Dus: geen zwangerschap is hetzelfde en het geslacht heeft daar geen invloed op!!!

Heel veel zwangerschapsplezier!

Groetjes,
Dyonne, moeder van Dylano (4) en 34 wkn zwanger van 2e zoon

Hoi Meiden,
Omdat bij mij deze zwangerschap vanaf dag 1 zo totaal anders is dan de vorige, ben ik gestopt met vergelijken. ik ben erachter dat geen enkele zwangerschap hetzelfde is, dus dat je je niet gek moet laten maken door die verscheidenheid.
Ik snap het wel hoor, maar probeer het niet te doen.
Sterkte dames en geniet van deze bijzondere tijd!
Patricia 35+3

Ook ik ben nu aan het vergelijken bij de eerste zwangerschap had ik ook nergens last van maar bij deze zwangerschap stappelen de kwaaltjes zich op. Ik dacht toen ook dat het misschien een meid zou worden omdat ik al een jongen had maar dit zijn fabeltjes want ik krijg weer een jongen haha Elke zwangerschap is gewoon anders.

geniet er van

gr. debora
36 weken 3 dagen

Hallo..
Ook ik ben zwanger van de 2e..
nog niet zolang ongeveerd 4 en een halve week...
Bij de eerste had ik totaal geen last van kwaaltjes alleen tegen het eind hield ik ongelofelijk veel vocht vast..
Ook nu ben ik ook weer niet misselijk geen zere op opgezwollen borsten, alleen ongelofelijk veel haaruitval...

succes met je zwangerschap
groetjes brenda

Goedemorgen allemaal,

Ben net 4,5 week zwanger en kan nu al  niet meer slapen. Haha Dus dan maar op internet kijken wat je ook alweer wel en niet moet doen als je zwanger bent.

Ook voor mij is het de 2e. Heb al een zoontje. Ik heb nog niet veel vergeleken wat de zwangerschappen betreft,  omdat het zo pril is. Ik las wel ergens dat een 2e vaak zwaarder (sorry dames) is omdat je al een kleine kleuter om je heen hebt springen. Je kunt nu ook niet meer uren lang op de bank gaan liggen als je daar zin in hebt.

Ik ga het eens rustig aankijken allemaal.

Groetjes empe

Terug
Bovenaan