Zwanger van de tweede?

<p>Hi! <br />oh help, het is zo ver: ik ben zwanger van de tweede! <br />Er gaat zoveel door me heen. En ik geloof dat ik even wat van me af moet schrijven. <br /><br /></p><p>In februari 2019 zijn wij, na 2 miskramen, ouders geworden van een gezonde dochter. Ze is een heerlijk vrolijk meisje. <br />Mijn wens was altijd om ongeveer 2 jaar tussen de kinderen te hebben zitten. Maar ik had er dus even niet bij stil gestaan dat je dus al 9 maanden eerder dan bezig moet zijn met de volgende zwangerschap? </p><p>voor 3 weken terug hebben mijn vriend en ik naar elkaar uitgesproken dat we er voor gaan en dus anticonceptie aan de kant doen. Niet wetende dat het zo snel raak zou zijn! <br />We hebben net een huis gekocht waar we in september de sleutels van krijgen. Hoe ga ik hoogzwanger verhuizen?<br /><br /></p><p>ik ben dolgelukkig, voel me goed en besef me dat er veel stellen zijn die er langer over doen. <br />maar ik ben ook een beetje bang. Wat als dit weer mis gaat? Hoe doe je dat, 2 kinderen verzorgen en opvoeden? Is het nog wel te combineren met onze banen(hij werkt savonds en komt snachts thuis)? Hoe zal de familie reageren? <br />In oktober hebben we 2 kindjes onder 2 jaar?? en ik maak me nu al zorgen?</p><p> </p><p>Veranderd de komst van een tweede echt zoveel? </p>
 
Heej, 
ik ken je gevoel helemaal. Hier dochter van november en 2018 en nu 8 weken zwanger van nummer 2. 
voor onze dochter ook 2 miskramen gehad en nu ook de angst om weer hetzelfde mee te maken. En tegelijkertijd ook de angst van oh zometeen 2 kleintjes. 
En dat terwijl ik diep van binnen weet dat alles gewoon goed komt. Ik ga er wel vanuit dat het in het begin aanpoten is want zo ervaarde ik dat bij onze dochter ook. 
ook ik hou mezelf bezig met wat familie ga ervan ga vinden. Ik weet zeker dat mijn moeder het wat snel vind maar oh zo geweldig zal vinden als de kleine frummel er weer is. 
 
wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben die zo nadenkt/twijfelt over de dingen. 

je hebt wel gelijk. Ik weet ook ergens wel dat het allemaal goed komt. En inderdaad zal het aanpoten zijn. ik ben vooral eventjes overweldigd dat het allemaal zo snel gaat?. 


voel je je verder goed?
 
Hoi! Ik ben ook zwanger van de tweede (hier eigenlijk volledig ongepland) en ik vind hetzelfde super spannend als jij. Mijn zoontje is zaterdag 6 maanden, en als alles goed gaat zal deze ongeveer half september geboren worden. Heb dus geen tips hier, maar voelde wel wat herkenning toen ik je tekstje las!
 
Hier ook vooral herkenning. We waren al zwanger voor we ermee bezig waren. Nu 8 maanden zwanger en dochter van 1,5 jaar. Eerst vooral paniek, 2 kinderen in ruim 1,5 jaar. Zwangerschap is wel pittiger, omdat je de 1e toch nog moet tillen enzo en weinig echt rust. Toch vind ik het nu echt fantastisch. Mn dochter vindt baby's heel leuk en hopelijk haar zusje dus ook straks. 
Over het verhuizen en de banen: je bent sterker dan je denkt! Bij de 1e zag je misschien ook beren op de weg en dat is, denk ik, ook allemaal goed gekomen!
 
Super spannend 
Gefeliciteerd 
Ik ben zwanger van mn 2e zoontje en ben begin  mei uitgerekend . Mijn zoontje is dan anderhalf. 
Zal even pittig  worden  maar weet zeker dat zich daar wel een weg in vind
Wij wilde ze ook kort op mekaar. Lijkt me super leuk als ze dan veel aan mekaar hebben. 
En dat verhuizen en komt allemaal wel goed hoor . Zullen vast  wel naasten in je ongeving zijn diejullie  mee willen helpen ?
Geniet van je zwangerschap 
 
Hier ook 2 kindjes onder de 2! Er zit 1 jaar en 9 maanden leeftijdsverschil tussen mijn dochters. De oudste is nu ruim 2 en de jongste morgen 6 maanden.
Ik vond de zwangerschap van de tweede wel pittig, mijn oudste liep pas met 18 maanden dus ik moest nog veel tillen. Voordeel vond ik wel dat ze nog heerlijk een lange middagslaap deed en ik dus ook 2 uur lang kon chillen met mn dikke buik.
Ik vind het soms erg pittig allemaal, met 2 ukkies is er echt nooit meer een moment rust in huis. Gelukkig slaapt de oudste nog steeds 2 uur lang s middags, dus dan probeer ik de baby ook op bed te leggen en dan heb ik ook ff rust. (nu lig ik ook te chillen terwijl ze allebei slapen) De oudste gaat 1 ochtend naar de peuterspeelzaal en dan heb ik echt even tijd voor de baby en het huishouden, want poetsen komt er anders weinig meer van..
Mijn tweede bevalling werd een keizersnede omdat ze in stuit lag en dat vond ik echt pittig. Daarna 6 weken lang weinig tot niks kunnen/mogen en amper je huis uit kunnen... en de oudste dus niet mogen tillen en daar snapte ze niks van! 
De nachtrust vind ik nog steeds wel een dingetje.. mn jongste komt altijd nog voor een nachtvoeding en vaak nog een paar keer speentje steken.. en de oudste is om 6.30 wakker. Uitslapen is voorbij!! Soms ben ik zo moe dat ik om 21.00 naar mn bed ga, dat deed ik nooit toen ik nog maar 1 kindje had.
De eerste 5 maanden heb ik de baby overal mee naar toe genomen, sliep ze heerlijk in de wagen. Nu wordt dat lastiger en zit ik meer aan huis gebonden met slaapjes.. vanochtend kon ik bv. pas om 11:00 de deur uit voor een boodschap omdat zij een lange ochtendslaap deed en nog een voeding moest. Dus je bent met 2 ukkies wel veel meer aan huis gebonden. Vind ik lastig want ik ben graag op pad en met alleen een peutet is dat een stuk makkelijker;) 
Maar ondanks alles.... het is genieten, 2 kleintjes!!!! Echt!!! Zoveel meer lol en plezier in huis en de dagen vliegen om! 
Ik wens je een goede zwangerschap en echt.. makkelijk is het niet altijd, maar het komt goed!!!!! :D
 
Wat fijn om te lezen dat jullie nadenken over dezelfde dingen!
en jullie hebben gelijk: dat verhuizen komt ook wel goed. Ik moet gewoon leren om wat meer los te laten. 


@CvB dat slapen lijkt me inderdaad een dingetje! Ik heb wel het geluk dat onze dochter een goede slaper is. Vanochtend werd ze om half 10 wakker!? gisteren was een vermoeiende dag voor haar. 


bedankt voor de lieve woorden en wensen. Doet me goed. Ik wens jullie ook goede zwangerschappen en gezonde kinderen?
 
Terug
Bovenaan