zwanger van de tweede

A

Anoniem

Guest
bij mijn eerste had ik bijna nergens last van alleen op het einde ik ben nu 12 weken zwanger van mijn tweede en heb geloof    ik  alle zwangerschapkwaaltjes die er zijn is dit normaal  heb met 6 weken ook wat bloed verloren dus word nauwkeurig in de gaten gehouden moet dinsdag weer voor een echo naat het zieknhuis en heeft iemand tips tegen misselijkheid bedankt alvast  

ik vind mijn tweede zs ook veel vermoeiender, lijfelijk en geestelijk, dan de eerste. ik heb veel meer kwaaltjes dan de eerste keer. gelukkig komt het einde bij mij in zicht: ik ben bijna 32 weken.

greet

Hai Anne, ik heb bij de 2e ook veel last, maar bij de 1e ben ik ook 20 weken misselijk geweest. Nu is het wel erger, maar dat komt denk ik ook omdat je niet even lekker kan banken, omdat je kleintje aandacht vraagt. Ik slik nu zwangerschapsgranules van VSM puur mama. Het is bij lange na niet weg, maar het lijkt het ergste weg te halen. Ik slik ze voor maaltijden 3 pilletjes, en elk uur dan 1 of 2. Ik hang nog steeds boven de pot, en eet nog steeds niet goed, maar het lijkt beter. Voor de rest heb ik niks wa zou kunnen helpen.
Ik heb wel altijd pakjes sap bij me, en eet elk half uur wel wat, crackers, rijstewafels of liga's, maar ja, beroerd blijf ik. ben nu trouwens 14 weken, dus hoop er voor de 20 weken weer vanaf te zijn...
Succes!!

Hoi,
Heel herkenbaar hoor. Bij mijn zoon ben ik fluitend door de zwangerschap gegaan.
Was wel onder strenge controle voor mijn bloeddruk maar voelde me heerlijk.
Nu is het echt wel anders. Ben nog steeds onder strenge controle. Maar heb ook alle
kwaaltjes die je maar kan krijgen. Kan steeds minder eten. Alleen brood gaat nog.
Maar goed het komt zoals het komt. Ben nu 23 weken precies en we zien wel hoe
het gaat. Die kleine zit ook nog eens heel hoog dus mijn maag zit al lekker in de
verdrukking.
Liefs Melanie

hoi hoi,

Ook voor mij heel herkenbaar. Bij mijn dochter had ik nergens last van. Alleen ging mijn bloeddruk de laatste 2 maanden omhoog. En ben toen naar de gyn gegaan. Maar ik voelde me supergoed. Maar ook nog geen 10 kilo aangekomen in totaal.

Nu tijdens deze 2e zwangerschap heb ik overal last van gehad of nog steeds. Dacht zelf eerst nou dan zou het zeker een jongen worden omdat het totaal anders is. Maar dat is het dus niet. Wij krijgen er straks nog een mooie meid bij.
Het enigste wat nu supergoed gaat is mijn bloeddruk. Die is nu  helemaal goed. En ook mijn gewicht ben zelfs 3,5 kilo afgevallen.
En op dit moment ben ik het echt helemaal zat.
De zuurbranden worden veel erger. Terwijl ik dacht dat het wel minder zou worden nu de kleine flink is ingedaald. Maar toch niet.

Ik heb nu wel het geluk dat mijn dochter 8 mrt alweer 4 jaar wordt en echt heel zelfstandig is. Zij doet nu zoveel voor mij echt om trots op te zijn hoor.

Nou ja nog even en dan ben ik er... GELUKKIG.

Terug
Bovenaan