zwanger van een derde, vierde vijfde enz kindje.

hallio allemaal.

ik ben 25 jaar en ben nu bijna 11 weken zwanger van ons derde kindje.
mijn oudste zoon wordt in juni drie en de jongste is 15 maand.
de zwangerschap verloopt tot nu toe goed en op de misselijkheid na voel ik me prima.

we hebben het onze naasten familie en vrienden verteld toen ik 6 weken zwanger was.
sommige hadden dit nog niet verwacht van ons maar iedereen vond het erg leuk en feliciteerde ons.
nu heb ik gisteren mijn oma gebeld om haar te vertellen dat ze nog een keertje overgrootmoeder wordt maar je raad het al een hoop gezucht en gesteun en kreeg zelfs de vraag of dit wel zo verstandig is!
ik wist niet wat ik hoorde ik had wel verwacht dat je bij een derde kindje andere reacties kon krijgen maar dit sloeg echt alles
ze heeft me niet eens gefeliciteerd nadat ik had verteld dat ook dit kindje hartstikke gepland en welkom was.
toen ik had op gehangen voelde ik me zo boos en teleurgesteld.
mn oma is een schat van een mens maar had nooit verwacht dat ze me dit geluk niet gunde.

ik was net even bij mn moeder en vertelde haar van het gesprek.
mn moeder vond dit ook erg vervelnd maar ook bij haar heeft ze zo geregeert toen ze de derde kreeg nog maar te zwijgen over de vierde en vijfde.
ik weet dat je zulke reacie s kan verwachten maar het komt toch hard aan als iemand zo reageert.

mijn vraag aan jullie is hebben jullie ook zulkke reactie s gehad?
groetjes wendy

hoi wendy

ik heb ook zulke reacties gehad.. en niet eens bij de derde.. ben nu namelijk zwanger van de eerste.. helaas kan mijn moeder er niet zo goed mee om gaan.. en hebben we nu regelmatig ruzie.. helemaal niet leuk want ik kan wel wat steun van mijn moeder gebruiken nu.. ik hoop dat ze nog een beetje bijdraait.

dus ik snap helemaal wat je bedoelt!

liefs shari

goh leuk zulke reacties

Dergelijke reacties hebben wij niet gehad, maar werden wel enorm aan de kop gezeurd over het feit dat we vast doorgingen voor een meisje na 2 jongens.... want een meisje erbij schijnt toch wel te moeten. En dat werd door de 1 wat netter verwoord als door de ander.... sommige mensen waren ronduit onbeschoft (zoals de verpleegkundige in de verkoeverkamer na een curettage toen de 3e zw.schap misliep!) en anderen die vinden het zelf gewoon heel erg leuk als wij een meisje zouden krijgen....

Inmiddels is onze 3e zoon een half jaar oud .

Wie weet ooit een 4e en dan denk ik wel dat mensen zullen vragen waarom... tja waarom wil je uberhaupt kinderen he.

Geniet van je zw.schap!!!

groetjes,
Marije (mv 3 zoons - 4 jr. (bijna 5), 3,5 jr en 6 maand)

ja hier ook hele andere reacties gehad bij deze 3e zwangerschap
mijn kant van de familie vond het allemaal erg leuk
maar de schoonfamilie..
nja
daar hebben we het maar niet over
ik heb van alles gehoord van me schoonmoeder dus ben nu een beetje klaar ermee

ook merk ik ondanks dat mijn familie het erg leuk vind
dat je aanzienlijk minder ' hoera zwanger' kaartjes krijgt
heb er wel 1 gehad ..

terwijl bij de andere twee ik een schoenendoos vol heb..

Gelukkig waren de reacties van het zwanger zijn wel erg leuk bij mij al lopen de kaartjes en cadeautjes iid drastisch terug! Ik las dat je 2 zonen hebt? Ik weet niet of je met de 20 weken echo wil weten wat het wordt maar als het weer een jongen wordt kan je ook erg veel rare reacties krijgen....ik krijg ze nog steeds, ben 28 weken zwanger, en ze worden ook steeds erger, dat steekt wel.

In ieder geval een hele fijne zwangerschap en gefeliciteerd!

Groetjes Brechtje

Hallo,

Ik ben vandaag 12 weken zwanger van ons derde kindje. We hebben al een zoon en een dochter. Wij hebben het grote nieuws nog niet verteld. We wilden wachten tot de echo met 12 weken. Die was vandaag dus. Morgen is mijn moeder jarig en krijgt zij meteen de primeur. Ik verwacht dat zij het wel heel leuk zal vinden.
Mijn schoonfamilie ben ik een beetje huiverig voor. Mijn schoonmoeder heeft al vaker duidelijk laten merken dat ze drie kinderen teveel vindt. Ze heeft er zelf twee, mijn schoonzus heeft er twee en dus moeten wij in hetzelfde straatje meegaan. Ik verwacht dat zij niet al te blij zal reageren. Ook op mijn werk ben ik erg bang voor de reacties. Ik heb ook al vaker gehoord dat bij een derde de reacties vaak een stuk minder enthousiast zijn. Het probleem ligt er ook vooral dat ik zo gevoelog ben voor de meningen van anderen. Mijn man is daar heel nuchter in. Hij kan er echt totaal niet mee zitten wat anderen ervan denken.

Maar vreemde reacties krijg je altijd wel. Bij mijn eerste vonden sommige mensen het wel erg vroeg. (ik was net een paar maanden getrouwd toen ik zwanger werd)
Bij mijn tweede zwangerschap vroegen een paar of het wel gepland was. (ik was net een paar maanden ziek geweest ivm veel nare gebeurtenissen zoals een miskraam)

Nu probeer ik me maar beter op het ergste voor te bereiden.
Wij zijn er in ieder geval heel erg blij mee! En dat is het belangrijkste.
Mijn kinderen kregen het vandaag te horen. Mijn dochter raakt er maar niet over uitgepraat. Ze vindt het geweldig!!!!!!!

Dus.....maak je er niet te druk over!

(en duim voor me de komende dagen....

Estelle

Hoi,
Hier ook soms wat vervelende reacties! Niet van directe familie of vrienden, maar wel van bijvoorbeeld collega's... Sommigen bleven gewoon op hun stoel zitten en feliciteerde niet eens. Eentje zei zelfs: 'Zooo, jij durft!'. Nou ja!!!!!
Onze oudste wordt in juli 3 en begin augustus komt de derde.... dat heeft ook de nodige vragen opgeleverd. Of ik wel wist waar we aan begonnen zijn... drie kindjes in drie jaar..... Nee, dat weet ik niet, dat zien we dan wel weer. Niemand weet precies van tevoren hoe het allemaal gaat lopen (en dat is er misschien ook wel zo leuk aan).
En of het wel gepland is..... JAAAAA!
Ach ja, soms verdenk ik er mensen een beetje van dat het reacties zijn omdat bij henzelf er iets speelt, waardoor ze zo reageren. Achteraf hoor ik bijvoorbeeld nu dat veel mensen zelf getwijfeld hebben over het wel of niet krijgen van een derde kindje... misschien zit het daarin. Maakt me verder niet, wij zijn blij in ieder geval haha.
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Hier ook rare reacties, helaas. Nu is het wel zo dat mijn zwangerschap ongepland was en wij er in het begin ook aan moesten wennen. Alsof dat niet al erg genoeg was krijg je ook nog vervelende reacties waar wij dus niet op zaten te wachten. Mijn moeder had ook zoiets van waar ben je aan begonnen. Een hele preek kreeg ik van haar. Raar hoor ben inmiddels 28 jaar maar goed in haar ogen niet (ben ook haar enige kind). Nu is ze eroverheen maar heb soms nog wel het idee dat ze er toch  nog  wel mee zit.

Reacties van andere doen mij eigenlijk niet veel maar is niet leuk om te horen natuurlijk. Wij zijn er blij mee en uiteindelijk zijn wij als enige er verantwoordelijk voor onze wondertje  dus de rest kan de pot op. Je zult zien wanneer je kleine er is komen ze allemaal met hun scheinheilige kop je kindje bewonderen. Dus meid zolang jij en je gezinnetje er blij mee zijn de rest gewoon negeren en lekker genieten van je zwangerschap.

Veel liefs Jacy

Terug
Bovenaan