Zwanger van een tweede toch nog erg onzeker

Even voorstellen,

Mijn naam is Laura en ik ben 7 weken zwanger van de tweede.
Ik heb een zoontje van 4 jaar.
Ik voel me de afgelopen dagen erg onzeker. Gaat alles goed, hoort die buikpijn er ook bij, waarom hoef ik niet over te geven zoals met de eerste.
Ik las net ergens dat je tijdens je tweede zwangerschap minder onzeker bent en dat je er minder over nadenkt nou dan zal ik wel gek zijn   want dat werkt helemaal niet zo bij mij.

Ik ben beniewd naar reacties van anderen
 
hoi laura,
gefeliciteerd met je zwangerschap!
ik herken je verhaal, ik heb zelf ook een van 4 en toen maakte ik mij in principe weinig zorgen.
nu de 2e keer (ben 16 weken zwanger) maak ik mij veel meer zorgen dan voorheen.
misschien komt het ook doordat ik nu ouder ben en het bewuster probeer mee te maken en er meer van probeer te genieten.
Af en toe lijk ik wel een ouwe muts...gelukkig heb ik toto nu toe nergens last van gehad wat betreft misselijkhed en andere kwalen, ja moeheid sávonds maar dat ehb je omdat je al een kleine hebt rondt lopen.
Ach ja ik kom amper aan maar mijn buik groeit met de dag meer dus ik mak me wat dat betreft geen zorgen.
Alleen omdat ik eerst de baby niet voelde omdat het nog geen tijd ervoor was heb ik maar een bellytalk gehuurd zodat je het "een beetje in de hand"hebt totdat ik de baby echt goed kan voelen.
Ik denk toch dat het komt doordat je eerder zwanger bent geweest en dan heel erg zit te wachten op die bewegingen van de baby, dan heb je een soort van grip erop en weet ja dat het goed zit...nu als ik sávonds op de bank lig "voel"ik heel ver weg iets gefladder...dus het begin is er en dat geeft me een veilig gevoel..
nou meid geniet ervan en doe vooral rustig aan voor zover dat kan met een van 4!
groetjes san
 
Hoi Laura,

allereerst gefeliciteerd natuurlijk!! Volgens mij gaat die onzekerheid nooit echt over. Het blijft iets wonderlijks en spannends. Ik ben inmiddels 35 weken zwanger van de derde en heb nog steeds vlagen van onzekerheid! Zolang het maar niet gaat overheersen. Maak je maar af en toe lekker zorgen (hier op dit forum kun je ook vanalles kwijt!) en probeer ook vooral te genieten.

Groetjes, Hille
 
Ha Laura,

Ik ben ook net zwanger van de 2e en ook heel onzeker. Mijn zoontje is bijna 4. Dus het is best een tijdje geleden dat we zwanger waren.
Ik ben ook niet misselijk, voel wel van alles in mijn buik en had gisteren een paar druppels bloed. Ik zit bijna in week 5 dus het zal wel innestelen zijn geweest. Maar het maakt je nog onzekerder.

Groetjes,
Beatrijs
 
Terug
Bovenaan