Zwanger van een tweeling en nog een dreumes van 1,5 jaar !

<p>Hallo allemaal,</p><p>Zijn er nog meer moeders die een tweeling hebben of zwanger zijn ervan en een dreumes hebben?</p><p>Inmiddels ben ik 12 weken zwanger van een tweeling. Ik ben een beetje op zoek gegaan naar allerlei spullen die ik nodig heb maar ik kom er maar niet uit! </p><p>Ik heb nog een dreumes thuis die nog niet kan lopen en tegen de tijd dat de tweeling er is zal hij dan hoogstwaarschijnlijk ook nog grotendeels in de buggy moeten. Welke kinderwagen is dan geschikt ?</p><p>Mijn dreumes slaapt nog in een ledikant, dus dat zou betekenen dat ik nog 2 ledikanten aan moet schaffen. Wipstoel dan ook extra ? </p><p>Alle tips en ervaringen zijn welkom!! </p>

Geen tweeling, maar mijn dreumes was 20 maanden toen nr. 2 werd geboren. Ik vroeg me ook af hoe we dit soort dingen moesten doen, maar uiteindelijk was het niet zo moeilijk. 
Hij is vlak voor zijn tweede verjaardag overgegaan naar een peuterbed. De baby sliep toen nog op onze kamer in een wieg. 
We hebben een plankje gekocht voor aan de wandelwagen waar hij op kon staan. Dit ging al snel goed. Ik zou een duowagen nemen voor de tweeling en dan een plankje eraan. Eventueel met zitje (en sommige hebben zelfs een gordeltje) 
Je hebt ook boxen voor tweelingen. Mijn schoonmoeder had er eentje van marktplaats. 
Gefeliciteerd en succes!

Hier ook geen tweeling, maar wel een dochter van 21 maanden en een dochter van 3 weken oud. 
Ik twijfelde ook of ik een duowagen moest kopen. Uiteindelijk niet gedaan, maar gekozen voor een plankje en dat gaat supergoed. Je hebt idd ook plankjes met een zitje erop, of een zitje op de bak van de kinderwagen (just sit, ff googlen!) Een wagen voor 3 kindjes lijkt me nogal groot, duur en onhandig. 
 Hier slaapt de baby ook in de wieg de eerste 5 maanden. Tegen de tijd dat zij naar het ledikant gaat, is mijn dochter 2 jaar en gaat zij gewoon naar een peuterbed. Zal vast wel goed gaan! En als ze dat écht nog niet wilt, slaapt één van de twee maar tijdelijk in het campingbed, ik ga geen nieuw ledikant aanschaffen voor een paar weken. 
Wipstoel zou ik even afwachten of je dat nodig vindt.. ze zitten daar toch niet gelijk op de eerste dag in. Als je dat handig lijkt, heb je er snel genoeg één besteld toch? Vandaag besteld, morgen in huis ;) 
Succes met je zwangerschap! Superleuk, 3 kleintjes zo dicht op elkaar! Tot nu toe valt het mij nog erg mee, al zal een tweeling vast wel andere koek zijn...? 

Hier ook geen tweeling, maar wel een dochter van 21 maanden en een dochter van 3 weken oud. 
Ik twijfelde ook of ik een duowagen moest kopen. Uiteindelijk niet gedaan, maar gekozen voor een plankje en dat gaat supergoed. Je hebt idd ook plankjes met een zitje erop, of een zitje op de bak van de kinderwagen (just sit, ff googlen!) Een wagen voor 3 kindjes lijkt me nogal groot, duur en onhandig. 
 Hier slaapt de baby ook in de wieg de eerste 5 maanden. Tegen de tijd dat zij naar het ledikant gaat, is mijn dochter 2 jaar en gaat zij gewoon naar een peuterbed. Zal vast wel goed gaan! En als ze dat écht nog niet wilt, slaapt één van de twee maar tijdelijk in het campingbed, ik ga geen nieuw ledikant aanschaffen voor een paar weken. 
Wipstoel zou ik even afwachten of je dat nodig vindt.. ze zitten daar toch niet gelijk op de eerste dag in. Als je dat handig lijkt, heb je er snel genoeg één besteld toch? Vandaag besteld, morgen in huis ;) 
Succes met je zwangerschap! Superleuk, 3 kleintjes zo dicht op elkaar! Tot nu toe valt het mij nog erg mee, al zal een tweeling vast wel andere koek zijn...? 

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier geen peuter, wel een tweeling (van 3 weekjes oud). Qua tip wil ik je vooral meegeven: word lid van de facebookgroep 'Tweeling Mama's' https://www.facebook.com/groups/520262648063806/
Zitten bijna 7000 tweelingouders die echt super tips geven!! Heb ik heel erg veel aan gehad in de aanschaf van must-haves en tips over van alles en nog wat. Als moeder van een tweeling zul je veel uitdagingen tegen komen, merk ik nu al. En dan heb ik nog niet eens een peuter erbij. ;) 
Fijne zwangerschap gewenst! X

Hier geen tweeling maar heb een zoontje van 16maanden (loopt wel al )en ben 37 weken zwanger onze dreumes is vanaf 1 over gegaan op een autobed deze heeft nog een rand, verder zou ik als ik een tweeling zou krijgen een duo kinderwagen aanschaffen en een stoeltje er achter voor de kleine, 1 duo box en als je plek hebt gewoon 2 enkele zo hebben ze ook hun rust, ij mijn ogen is 1 wipstoeltje voldoende ze zullen waarschijnlijk niet te gelijk slapen en wakker zijn helaas haha. Je zou eventueel zon hangmat in de box kunnen doen.

Hier geen tweeling maar heb een zoontje van 16maanden (loopt wel al )en ben 37 weken zwanger onze dreumes is vanaf 1 over gegaan op een autobed deze heeft nog een rand, verder zou ik als ik een tweeling zou krijgen een duo kinderwagen aanschaffen en een stoeltje er achter voor de kleine, 1 duo box en als je plek hebt gewoon 2 enkele zo hebben ze ook hun rust, ij mijn ogen is 1 wipstoeltje voldoende ze zullen waarschijnlijk niet te gelijk slapen en wakker zijn helaas haha. Je zou eventueel zon hangmat in de box kunnen doen.

Terug
Bovenaan