Zwanger van een tweeling? Help!

<p>Goedenavond, </p><p>ik ben in bezit van een professionele apparaat waar je het hartje kan horen. </p><p>Twee dagen ben ik opzoek gegaan naar het hartje van mijn baby (ik ben bijna 8 weken zwanger) </p><p>na tijdje zoeken hoorden ik 1 hartje! </p><p>Morgen moet ik naar de vk en dacht laat ik nog even luisteren. </p><p>Aan de rechterkant waar ik al eerder het hartje hoorden, hoorden ik het hartje weer. </p><p>Het geluid was zachter en minder hoorbaar dan de vorige keer. Om te checken dat ik zeker het hartje hoorden ging ik met het apparaat even naar de andere kant.. en Whaaat! Ik hoorden aan de linker kant luid en duidelijk nog een hartje...! </p><p>Is dit mogelijk als je een tweeling krijgt dat beide hartjes (baby’s)zo ver van elkaar af liggen?! Of is het baby’tje naar de andere kant verschoven en hoorde ik het daarom zo zachtjes aan de rechter kant?! </p><p>Ben nu wel heel benieuwd, wie kan mijn helpen? </p>

Sorry, twee dagen geleden ben ik voor het eerst het hartje gaan luisteren en heb ik een hartje gehoord. 
Het is niet dat ik twee dagen lang erover heb gedaan om het hartje te vinden. 

Zou zeker niet zelf gaan dokteren. Ook is het nog erg vroeg en straks kun je het niet vinden of hoor je voor jezelf iets geks en ben je totaal in paniek terwijl er niks aan de hand is. Persoonlijk dus echt geen fan van die thuis apparaten maar volledig eigen keus uiteraard! Succes morgen!

Volgens mij kun je dat nog helemaal niet zo vroeg zo goed horen. Als je dit voor 12 weken doet is het ook nog eens schadelijk. Bij een tweeling wordt er ook altijd een echo gemaakt om zeker te weten dat je een hartslag hebt gehoord van baby A en baby B. Zou toch gewoon even afwachten 

Heb je niet je eigen hartslag gehoord aan beide kanten? Ik hoor altijd links en rechts mijn eigen hartslag. Er lopen twee aders, waarvan 1 links en 1 rechts, langs de baarmoeder voor de bloedtoevoer. Daardoor kan je je hartslag horen kloppen. 

Het zou idd je eigen hartslag kunnen zijn. Maar zoals boven al aangegeven is, is het nog té vroeg voor de dopler. Ik heb zelf ook eentje van mijn vorige zwangerschap en ik hoor ook altijd 2 harten. Die van mezelf en van mijn baby. Van de baby is veel sneller dan me eigen. Zo houd ik dat altijd uit elkaar. En ik ben toch echt zwanger van maar 1 kindje!

Bij de laatste keer dat ik bij de verloskundige was liet ze idd horen en zien dat je op verschillende plekken de hartslag kan horen. Soms van je baby, soms van jezelf en soms een combinatie van jou en je baby. 
Ik zou idd voorzichtig zijn met conclusies trekken en morgen de verloskundige afwachten. Ben wel heel benieuwd. Laat je het even weten na je bezoek?

Terug
Bovenaan