zwanger van een tweeling,uitgerekend in juni maar word in april al gehaald..

hoi meiden,

even voorstellen,
ik ben 26 en zwanger van 2 wondertjes!heel erg bijzonder en leuk.gister een echo gehad en daar kwam uit dat het 1 eiig is en dat ze de vruchtzak delen..heeft meer risicos omdat de navelstrengen in de knoop raken..dat is de reden dat ze 8 wk te vroeg gehaald gaan worden via keizersnee.was wel even schrikken!ik loop in het amc voor controle en voel me daar in veilige handen.kindjes doen het erg goed en dat is toch wel het allerbelangrijkste!nu moet ik proberen me niet te druk te maken..

meiden die hier ervaring mee hebben?

liefs zonnetje

Gefeliciteerd! En spannend zeg! Ik heb er geen ervaring mee....maar kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Heb je al meer kindjes? En hoe voel je je verder?

Groetjes Petra

hoi,

dit zijn mn eerste kindjes,ik voel me echt super goed gelukkig,nog geen dag misselijk geweest! wat dat betreft een super zwangerschap tot nu toe,ben 15 weken. ze halen de babys zo vroeg omdat dat veiliger is dan ze langer te laten zitten met het risico dat de navelstrengen te erg in de knoop gaan met alle risicos van dien..gelukkig heeft 8wk te vroeg geboren worden verder geen risico.kindjes hebben vanaf 25 weken overlevings kansen vertelde de gyn..dus maak me daar geen zorgen over,het enige enge vind ik die navelstrengen die in de knoop gaan,maar ja we blijven positief!

hoelang zijn jullie zwanger?

liefs zonnetje

Hoi Zonnetje,

Gefeliciteerd en wat spannend zeg.
Maar wat vroeg 32 weken, dat is echt prematuuur. Ik heb dit nog nooit gehoord dat dat zo vroeg ge daan wordt...

het word alleen gedaan omdat het voor hun veiliger is dan te blijven zitten in de baarmoeder..dit ivm de navelstreng die af kan knellen.het gebeurt ook alleen als ze beide in dezelfde vruchtzak zitten en dat komt wel voor maar niet heel vaak.in het amc zien ze het vaker.de gyn was heel positief.

groetjes zonnetje

Terug
Bovenaan