zwanger van een tweeling

Hallo

We hebben deze week te horen gekregen dat we zwanger zijn van een tweeling. We hebben al een dochter van anderhalf.
We waren super verbaasd want tweelingen komen niet voor in onze families en het zwanger worden is ook spontaan onstaan. Zijn er die me meer kunnen vertellen over een tweelingzwangerschap want ik vindt het best spannend allemaal. Van onze oudste dochter lag ik met 30 weken al in het ziekenhuis omdat ik weeën kreeg, gelukkig is ze gewoon op tijd geboren. Nu met deze zwangerschap ben ik daar best weer bang voor. Volgende week zal ik nog eens aan de gynaecoloog vragen hoe het allemaal zit, maar zou toch wel graag alvast wat ervaringen van anderen horen.

groetjes Minke

Hallo Minke,

gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap. Ik kan me heel goed voorstellen dat je heel veel vragen hebt, want dat had ik ook tijdens mijn tweelingzwangerschap. Een plek waar je heel veel info en ervaringen kan vinden en vragen kan stellen, is het meerlingforum (gewoon even op googlen).

gr,
Martine

Wauw, dat zal wel even schrikken zijn geweest. Ik heb een vriendin die in Noorwegen woont en daar een tweeling kreeg. Daar is het zo geregeld dat je dan met 20 weken al  met verlof gaat zodat je meer kans hebt om de zwangerschap volledig uit te dragen. En dat heeft ze ook   gedaan. Ik weet niet hoe dat hier in Nederland is, vraag het je verloskundige eens, die kan je daar vast meer ervaringsverhalen over vertellen.
Succes in iedergeval!

Bedankt allebei voor jullie reactie. Het is echter niet meer nodig om me er verder in te verdiepen. Vanochtend naar de gynaecoloog geweest en daar kregen we te horen dat de hartjes gestopt zijn met kloppen. Vol ongeloof omdat dinsdag bij de verloskundige alles nog goed er uit zag. Ben er echt kapot van.

quote: F2A reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-01-2009 15:52:23'));

Bedankt allebei voor jullie reactie. Het is echter niet meer nodig om me er verder in te verdiepen. Vanochtend naar de gynaecoloog geweest en daar kregen we te horen dat de hartjes gestopt zijn met kloppen. Vol ongeloof omdat dinsdag bij de verloskundige alles nog goed er uit zag. Ben er echt kapot van.

hallo,

ten eerste wil je veel sterkte wensen, ik zelf heb dit ook meegemaakt, ik bleek in oktober 2006 plotseling zwanger te zijn van een tweeling en wel 14 weken, alles zag ergoed uit, maar ook wel onverwacht er komen wel tweelingen voor in onze beide famillies, maar toch je schrikt even 2 sec, goed daarna alles is goed je bent blij, beint te plannen en nadenken over de praktische kant, ik had namelijk al twee grotere kinderen van toen 15 en 9 jaar, en ertcetc, ik had twee weken later een echo geplant staan omdat ik in plaats van 7 weken volgens mijn eigen telling, 14 weken zwanger bleek te zijn en ik ook hypertensie patient ben en al twee maar eerder zware zwangerschapsvergiftigngen hebt gehad, en met een tweeling is die kans op herhaling twee x zo groot, afijn om een lang verhaal kort te maken tijdens die tweede echo bleekt ons ene kindje te zijn overleden 1 dag of twee voor die betreffende echo ze waren toen volgens de berekeningen 16 weken, kapot was ik, ineens moest ik weer van twee naar een en wat als t ook fout ging met de ander, iedere keer angst iedere controle, 6 maanden leven met dood en leven naast elkaar, helaas is het bij jou zo dat het alletwee de kindjes zijn, daarom wens ik je veel sterkte, tijd heelt wonden maar vergeten doet ik het nooit meer, en ik denk jij ook niet, bij een eventuele volgende zwangerschap zal je toch een tweeling verwachting hebben althans je verwacht dat ze dit zullen zeggen weer een tweeling,  ook hoeft dit natuurlijk  niet zo te zijn,.

liefs bianca

Hoi

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er toch steun aan als mensen met je meeleven. Gelukkig heb ik in mijn omgeving ook  veel steun en begrip, toch is het fijn om zoiets te delen met anderen zoals op een forum.
Bianca, inderdaad zal ik nooit vergeten dat ik een tweeling zou krijgen, als ik een tweeling zal zien, er over hoor, zal het altijd anders zijn en zal ik altijd aan mijn kindjes in mijn buik terugdenken. Het is nu gewoon zwaar omdat je in 1 week zoveel nieuws krijgt te verwerken en elke keer weer moet omschakelen. Zeker als je zwanger bent van 2 kindjes verwacht je dat het tenminste toch met 1 kindje goed zal gaan. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Het zal een plekje moeten krijgen, al is dat nu nog moeilijk. De kindjes zitten tenslotte nog in mijn buik en zoals je aangeeft, het zal een plekje krijgen, vergeten zal je het nooit.

Minke

Terug
Bovenaan