zwanger van een tweeling

hallo dames, ik ben al een tijdje dit forum aan het lezen, maar ik wilde wachten met het inschven tot ik echt zeker wist dat ik echt zwanger was. ik ben nu 8 weken zwanger en bij het begin van de zwangerschap zei ik al tegen mijn man volgens mij worden het er 2.

ook heb ik er met een vriedin die ook graag een 2e wilde   er heel veel grapjes over gemaakt.
meer in de zin van dan neem jij er 1 dan hebben we allebei 2 kindjes. leuk. hahahha

gisteren hebben we een echo gedaan en ja hoor, daar kwam het nieuws. het zijn er 2.
ik zei het toch riep ik gelijk. mijn man zei mmm oke, mijn hemel. het is een 2 eiige tweeling. ze zijn voorals nog allebei even groot, de hartjes kloppen. alleen heeft 1 kindje een kleinere vruchtzak als het andere kindje. de kans id aanwezig dat dit kindje het misschien niet haalt. nu heb ik in december een miskraam gehad na 3 weken en vanaf het begin van die zwangerschap had ik gelijk het idee dat het niet goed zat.
bij deze 2 heb ik echt het idee dat het goed komt. ik heb altijd al gedacht dat ik een tweeling zou krijgen. het komt in beide families helemaal niet voor. dus dit is een klein wonder hihih.

we zijn er heel blij mee al is het nu ff rekenen hoe we het allemaal gaan doen. er zitten zoveel vragen in ons hoofd. kan ik bliven werken. hoeveel kost kinderdag verblijf en hoeveel hou ik dan over. hoe krijgen we het allemaal in godsnaam vervoerd. allemaal van dat soort dingen.

ik heb al een zoon van bijna 4 die is ape trots dat hij nu ook eindelijk een grote broer wordt.

poeffff. ik heb zoveel vragen etc.. dus als er mensen zijn die ook zwanger zijn van 2 of al een 2ling hebben en advies hebben. graag.

groeten martina

Na de schrik van het onverwacht zwanger zijn, zagen we op de echo ook een tweeling. Dit was helemaal shokking nieuws, we hebben al 3 kinderen. Maar ik had ook al een heel sterk voorgevoel dat het er twee zouden zijn. Ik voel me dubbel zo ziek en moe. Ik ben nu ruim 9 weken zwanger en moet de hele situatie best wel verwerken.  

hallo mam5.

ja dat kan ik helemaal geloven.
wij gingen helemaal voor een 2de kindje. nu we zwanger zijn van een 2 ling geeft het was praktische problemen. wij gaan nu op zolder slapen, die moet geisoleerd worden etc... dan laat ik het opruimen maar even achterwegen hahah. verder hoe kom je rond met 2 extra kinderen, hoeveel gaat het allemaal kosten verzekeringen etc. hoe gat je het allemaal vervoeren. ik werk nu 2 dagen. we zouden het volgende kindje naar het kinderdagverblijf doen, mijn zoon nu bijna 4 is baltijd bij mijn moeder en een vriendin geweest. ik verdien 700 euro. kdv zou voor 1 kindje 500 euro kosten en we zouden 75 procent terugkrijgen van de belasting, maandelijk. nu is een 2e kindje de helft goedkoper dus wordt het 750 euro voor 2 kinderen. dat betekend dus dat ik niets overhoud, dus heeft het allemaal wel zin om te werken. laat me even zeggen dat ik het heerlijk vind om te werken. ik ben activiteiten begeleider en werk met psychogeriatische oudere mensen.

maar goed. wij zijn nu 8 weken volgens de echo. maar goed bij ons zit er nog een kans in dat 1 kindje het niet zal halen omdat het een klein vruchtzakje heeft. ik denk wel dat het gaat lukken hoor. het voelt geod en ik doe echt mijn best om die 2 te houden.

hoe gaat de zwangerschap verlopen. ik voel me nu super. ik ben deze laatste 8 weken echt moe moe moe moe moe geweest. echt 's ochtends wakker worden en het liefst nog 3 dagen verder slapen. maar eigenlijk sinds ik ze op de echo heb gezien, en hun hartjes heb zien kloppen voel ik me goed. ik slaap beter en langer.
dat scheelt al een heel stuk.

ik hoop dat het bij jouw goed gaat met de 2 kindjes. het wordt bij jullie wel ineene heel druk als je er al 3 hebt en er komen en ook nog onverwachts 2 bij.

ik leef met je mee hoor. ik ben 25 oktober uitgerekend. bij graatse god dat ze 2 of 3 weken eerder komen dat zou wel een heel stuk schelen. bij mijn 1e kindje het ik 2 wekene ovcertijd gehad. daar moet ik echt niet aan denken.   ook voor mijn oudste niet.

hoe oud zijn je andere kinderen?

gr martina

Wow,

Gefeliciteerd allebij! Dubbel natuurlijk:). Ik ben zelf in verwachting van de derde. Het wordt er een, pfff.( Anders had ik me ook nog druk kunnen maken of het litteken het wel zou houden. Heb al twee keizersnedes gehad.)

Mijn schoonzusje is vorig jaar bevallen van een tweeling. Zij zaten van te voren ook behoorlijk in de rats of ze het allemaal wel zouden gaan redden. Zowel financieel als op andere gebieden. In juni worden de meiden een jaar en tot nu flikken ze het allemaal wel eventjes. Ik denk dat dit bij jullie ook wel zal gebeuren en dat het uiteindelijk allemaal van zelf wel gaat lopen. En ja. Er komt stress bij kijken, maar dat heb je bij een ook, dus waarom dan bij twee niet?

Succes en ik ben benieuwd hoe rond jullie gaan worden. Bij mijn schoonzusje kwam eerst de buik en toen kwam zij een keer :).

Claudia

Terug
Bovenaan