Zwanger van een tweeling

Hoi hoi,
Mijn naam is Amanda, Ik woon samen met mijn vriend Manuel en we hebben het reuze naar ons zin!
Op het moment 9,5 week zwanger.
Gisteren zijn we voor de allereerste keer naar de verloskundige geweest. Voor ons beiden het eerste kindje, dus dat was allemaal erg spannend.
Erg emotioneel ook!
De verloskundige vertelde ons dat we er niet 1 maar 2 kindjes verwachtten !
Een eeneiige tweeling!

Dat was toch even een onverwachte boodschap!
Maar desondanks zijn we er reuze blij mee!

Kunnen jullie ons misschien wat tips geven wat betreft de periode tijdens en na de zwangerschap?
Dit is allemaal zo nieuw voor me.
Dat ik me af en toe toch wel een beetje zorgen maak, of ik het wel aan zou kunnen, en vooral wat betreft financieel.

We waren ons er al zowieso van bewust dat het wel pittig kon gaan worden, aangezien , je natuurlijk een deel van je vrijheid kwijt ben, en een kindje kost ook wat natuurlijk.
We zijn niet arm, maar we hebben het ook niet echt breed.

En dan krijg je te horen dat het er 2 zijn ! Dan schrik je wel even.

Maar we zijn van de schrik bekomen, en we genieten er volop van.
En we kunnen niet wachten totdat we ze lekker vast kunnen houden!

Als jullie tips hebben zou het erg fijn zijn !

Veel succes allemaal met jullie zwangerschap en ook daarna!

Groetjes,
Amanda

hoi amanda,
van harte gefeliciteerd met je 2ling zwangerschap!! ik heb zelf 2 1eiige meisjes van 19 mnd.....
er is een 2lingen forum... heel gezellig en heel actief. daar kan je ook altijd terecht voor tips, steun en vragen....
www.twinsite.nl

je kan ook mijzelf altijd mailen.... petrablankevoort@hotmail.com

tja, tips.... doe het rustig aan.... luister goed naar je lichaam.... ik droeg met 12 wk al een steunband voor mijn buik....

laat maar weten of je nog specifiekere vragen hebt ;oP

Groetjes,
Petra mv Brenda en Samantha 06-05-2008

ook ik ben zwanger van een tweeling,ook 1 eiig,ben nu 16 weken.de verloskundige heeft vast verteld dat je vanaf nu naar de gyn gaat voor controle?ik loop in het amc daar word je super begeleid,krijg om de 2/3weken een echo,een fijn idee want er moet toch worden gekeken of beide kindjes het goed doen. veeel tips heb ik niet voor je dit is ook mijn eeerste zwangerschap en alles is nieuw,denk dat het belangrijk is dat je naar je lichaam luistert daet doe ik ook ik werk al iets minder omdat ik aan me rust wil toekomen en ik beetje last heb van banden pijn.sorry voor tikfouten maar zie niet wat ik typ..

liefs zonnetje

Hoi Amanda

Ik ben ook zwanger van een tweeling , ik ben nu 17 weken en gaat op zich wel goed..
Ik ben en blijf moe en de ochtendmisselijkheid bestaat ook nog steeds.
Verder wat last van ischias, maar mag verder niet klagen.
Ik heb soms last van harde buiken althans zo voelen ze.
Ik ben zwanger van een twee eiige tweeling ook spontaan.
Ik hoor wel dat alles tweeling zwangerschappen weer anders gaan.
Er is ook een tweeling hyves ook erg leuk en informatief.
Qua financien zal je denk ik even moeten gaan zitten met je vriend, ik heb er al naar gekeken en zal het ook niet breed hebben maar weet wel dat je er wat moois voor terug krijgt.
Ik zal de kids alleen gaan opvoeden, dus het met 1 salaris moeten doen.
Ik wens je een hele fijne zwangerschap en tot ziens hier op het forum.
@petra Oh leuk dat er een site is , ik zal is even gaan kijken daar wist ik niks van.

Gr Marielle

Bedankt voor de reacties,
Petra ik heb jullie inderdaad al gevonden hoor hahaha. Bedankt voor je reactie.

Zonnetje: Ik hoorde inderdaad dat ik vanaf nu naar de gyn moet gaan. Heb al gelijk een afspraak gemaakt, dus dat wordt toch weer allemaal spannend!

Marielle: Veel sterkte met het opvoeden, want in je eentje zal het al helemaal niet meevallen! Bedankt voor je steun.

Bedankt allemaal,
Groetjes,
Amanda

heyhey

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
pittig hoor, te horen kwijgen dat het er 2 zijn, maar jullie komen er wel!

woon jij toevallig in rotterdam?

groetjes, do

Terug
Bovenaan