Zwanger van IVF

Hi allemaal,

Wij zijn zwanger van onze eerste en de eerste echo was met precies 6 weken. Het vruchtzakje en de embryo waren te zien en zaten op de goede plek. De afmetingen klopten bij 6 weken. We konden alleen nog geen kloppend hartje zien maar dat was volgens de arts nog geen reden tot zorg omdat het nog zo vroeg was. Gisteren hadden een vervolg echo met 7 weken en 4 dagen.
Deze echo deed best zeer en ze zag helaas alleen een vruchtzakje. Ze gaf aan dat de afmeting ook klein was, eerder vijf weken.

Ze gaf ons daarna twee opties nog een vervolg echo of medicatie om een miskraam op te wekken.

Omdat ik zelf nog geen enkel teken in mijn lijf bespeur dat er iets mis is, wacht ik het liever af. Maar ik vraag me af, ik heb een aantal cystes rond mijn eierstokken, kan de arts hiermee in de war zijn geweest?

Ergens denk ik ook dat ze niet goed gekeken heeft omdat ik pijn had toen ze tegen de zwarte vlek zat te duwen en ergens denk ik dat het misschien wel een cyste was (omdat het pijnlijk was daar).

Ik heb nu een vervolg echo gepland staan in week 9. Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe kan er eerst wel een embryo gezien zijn en later niet meer? Hij was er wel en de afmetingen klopten ook..

Terug
Bovenaan