Zwanger van tweede, enorme buik

<p style="text-align: center;">Hoi !!  ik ben 30 weken zwanger van mijn tweede kindje en heb echt een grote buik. Ik ben net zo groot als dat ik bij mijn eerste met 38 weken was.  </p><p style="text-align: center;">Ik vind het vervelend in die zin dat ik continu een beurs gevoel heb in mijn buik en deze mij ook echt beperkt in mijn doen en laten. Vind het sinds een paar weken enorm zwaar met nog een peutertje van 2… hiervoor ging het prima.  Het  vervelendste vind ik de eindeloze stroom aan opmerkingen die ik erover krijg. “weet je zeker dat het er 1 is?” Aaaarggg ik haat die opmerking!!! “wat een toeter!” “Jeetje wat ben je groot” en dat soort goedbedoelde maar irritante dingen en die ogen die je voelt branden! Ik durf bijna niet eens meer naar buiten omdat ik het gevoel heb dat ik een soort van kermis attractie ben. Ik word er onzeker van! </p><p style="text-align: center;">Door dit alles bij elkaar ontloop ik ook echt sociale activiteiten. Ik heb er gewoon geen zin in en geneer me gewoon voor mijn omvang!     Ik weet eigenlijk ook niet wat mijn vraag aan jullie is ???</p>

Ooooh ik sluit me helemaal bij je aan! Ik ben zwanger van mijn eerste, nu 34 weken maar al een heel aantal weken echt enorm. Ook ikzelf zie dat wel en heb dat door, maar je hebt gewoon geen zin om alle ogen te voelen en de opmerkingen te horen. Ik ga ook het liefst zo min mogelijk naar buiten hoe erg dat eigenlijk klinkt. Ik houd heel veel vocht vast en heb zwangerschapssuiker dus weet waar het van komt maar het weerhoud je wel van dingen ondernemen. Ik heb geen kleintje rondhuppelen maar bukken enzo kan ik al een aantal weken niet meer, waardeloos. Succes met de laatste loodjes en proberen niet teveel te laten voor opmerkingen of ogen! Zeg ik… ?

Pff herkenbaar!
Ik ben 36 weken en ook van de 2e. Best zwaar met een enorme buik en een vrolijke dreumes die bijna heel de dag door barst van de energie ?
Gelukkig eind in zicht.. ? warmte werkt er ook niet aan mee..
En idd dat kermisattractie gevoel herken ik ook? nog even volhouden!

Ik zag bij nr 1 pas een buikje bij 7 mnd. Vreemden durfden het pas bij 8 mnd te vragen. Nr 2: 3 mnd BAM!! DIKKE BUIK ✅ vreemden zeiden bij 4 mnd al “oh bijna uitgerekend he?” Heb wel doorgewerkt tot 34 wkn en pas gewoon met verlof gegaan toen. Toch veel meer klachten, ook erna. Komt ook omdat je helemaal geen rust kan pakken zoals je bij nr 1 wel kon. Want die rende vrolijk rond en besloot dat middagdutjes niet meer hoefden….vergeet niet dat je ook in deze hitte veel vocht vast houd he?! Ik ben eind april
bevallen (kind was 4 kilo) en ik was per direct 15 kilo lichter!!! Puur vocht/bloed enz. Vandaar die absurde buik. En whatever! Je creëert een nieuw mens ? is niet 123 poef, dat ze hun mond fijn dichthouden ?bah zeg. Geniet aub gewoon, het is maar tijdelijk zo en voelt dalijk heel vreemd leeg weer. Een zwangerschap hoef je nooit te verstoppen of voor te schamen!! En ja: 2de is altijd wat grotere buik en ook kindje meestal. Succes nog ?

Ik ben 2 dagen geleden bevallen maar had ook een enorme buik! Echt enorm. Precies zoals jij ook omschrijft, een beurs gevoel, niet kunnen bewegen, een peuter in huis. Loeizwaar allemaal. Ik heb echt elke middag geslapen wanneer mijn peuter naar bed ging, was echt kapot! Uiteindelijk met de verloskundige ook gewoon bespreekbaar gemaakt dat als ik het niet meer zou trekken we bij 37 weken gewoon zouden gaan inleiden. Nu verwachtte de verloskundigen dat ik zoiezo tond 37 weken zou bevallen door de druk, het werd uiteindelijk 41 weken en inleiden ?
Ik zou als ik jou was je lekker niets aantrekken van al die opmerkingen, gewoon grapje van maken ofzo haha, deed ik ook. Als iemand zei:weet je zeker dat het er 1 is? Dan zei ik: heb je het niet gehoord dan?? Het zijn er 3!? Dan houden ze hun mond wel hoor?of heel boos zeggen: noem je me nou dik?!

Als je het echt zwaar krijgt maak het bespreekbar met je verloskundige, inleiden mag vanaf 37 weken gewoon, kan me voorstellen dat je ertegenop gaat zien om nog te bevallen terwijl alles al zo'n zeer doet..

Succes nog even, je kan het! 

Haha leuk die verhalen hierboven!
Ik ben pas 18 weken zwanger van de tweede en mensen vragen nu al: weet je zeker dat het er geen 2 zijn?! ?
De placenta ligt aan de voorkant en verder ben ik slank. Vraag me af of dit er ook iets mee te maken heeft. Net zoals bij de eerste staat er veel spanning op mijn hele buik, doet nu gewoon al pijn. Hebben jullie dit ook?

Terug
Bovenaan