Zwanger van tweede moeilijker

<p>Hi </p><p>wij proberen al bijna 1 jaar zwanger te worden van een tweede en wil maar niet lukken. De eerste keer was het naar 2 x inclusief gebruik van een ovulatietest raak maar nu na 1 jaar nog steeds niet. Ik gebruik altijd een ovulatie test en kan mijn ovulatiepiek ook wel vinden dus ook de juiste moment om te klussen. Meestal voel ik ook paar dagen na mijn eisprong kramp en steken onder in de buik en dan denk ik dat dit de innesteling is maar helaas toch elke keer bij cyclus van meestal 22 dagen soms 23 of 24 dagen ongesteld. De huisarts wilt mij nog niet doorverwijzen omdat ik jong 30 ben en gezond en nog maar even moet proberen. Wie heeft hier ook mee te maken gehad en heeft iemand nog tips. </p>

Hi,

Herkenbaar, hier ook inmiddels een jaar bezig, terwijl we de eerste 2 keren snel zwanger waren (1 miskraam gehad).
Bij mij hebben ze inmiddels wel de oorzaak gevonden en ben hier inmiddels vorige maand ook aan geopereerd. Ik had heel veel verklevingen en een "niche" (defect in mijn baarmoeder) door de keizersnede. Dit hebben ze hersteld. Ik mag nu een half jaar (nu nog 5 maanden) niet zwanger raken.

Hoe ben je de eerste keer bevallen als ik vragen mag?

@Eelke: je bent weer terug...pffff

Same here, eerste kwam bij poging 2, zonder ovutesten oid. Voor de 2e half sept 2019 gestopt met de pil. Wel n miskraam gehad in jan 2020, en nu gelukkig weer pril zwanger.. toch lijkt het me dat na een jaar proberen je een doorverwijzing zou moeten kunnen krijgen..

Bedankt alvast voor de reacties.

ik heb wel een korte lf 11 a 12 dagen. Wellicht kan dit de oorzaak zijn 

ik ben zelf natuurlijk bevallen verder zoals ik weet geen problemen.

ik begrijp ook echt niet waarom ze nog een half jaar willen wachten voor ze iets gaan doen.

Hoi Suer, 
Bij mij duurt de tweede ook een stuk langer dan de eerste, heel naar en anders dan verwacht. Bij mij is een korte lf waarschijnlijk  het probleem. In mijn ziekenhuis houden ze 7 dagen als de ondergrens aan, dus 11 of 12 dagen zou voldoende moeten zijn om zwanger te worden. Je kunt wel kijken of vitamine E jouw lf nog verlengd? Bij mij is hij dan een paar dagen langer. 
Er is een topic: 'ronde 10 voor de tweede' Waar meer meiden meeschrijven die in dezelfde situatie zitten. Mocht je willen, voel je vrij om daar aan te haken om ervaringen uit te wisselen. En anderen die meelezen natuurlijk ook;) 

Terug
Bovenaan