Zwanger van tweede wonder

Ook ik ben zwanger. Voor de tweede keer. Mijn dochter is bijna een jaar.
Vanmiddag de eerste echo en dan weten we hoelang en wanneer ik uitgerekend ben. Volgens onze eigen berekening zou het nu een week of 11 moeten zijn.....
Voor de tweede keer, maar net zo spannend als bij de eerste :)

Dank je wel!!
Ik heb gister een mooie echo gehad.
Kindje had zich goed verstopt. Uiteindelijk met een inwendige echo kwam het mooi in beeld! 9,5 week, dus iets korter dan ik dacht maar nog wel een oktobermama. 29 oktober ben ik uitgerekend. Nou werd mijn dochter 12 dagen te laat geboren dus ik vermoed dat het toch een novemberbaby wordt....
maar goed, 26 april nog een echo (13 weken) en dan maar vertellen tegen iedereen!!!

GEFELICITEERD, dochter 12 dagen te laat, wil niet zeggen dat de tweede dan ook te laat komt.... mijn eerste zoontje kwam 7 dagen te vroeg, en mijn tweede zoontje kwam precies 7 dagen te laat. kan allebei toch? in ieder geval heel veel genieten van je zwangerschap!

Hoi tweedegeluk,

allereerst van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!! Blijft spannend hè! Of het nou je eerste, tweede of zesde is!

Ik wilde toch even reageren op eerder of later bevallen. Ja, garanties zijn er natuurlijk niet, maar in het algemeen is het zo dat als je van de eerste 'te laat' bent bevallen, je van de volgende kinderen ook later bevalt. Als je van de eerste 'te vroeg' bevalt, zegt dat veel minder over het tijdstip van bevallen bij je volgende kinderen. Te laat bevallen is namelijk heel erg vaak iets erfelijks (vraag maar eens aan je moeder, oma of je zus wanneer zij zijn bevallen) en te vroeg bevallen heeft vaak te maken met dat je kindje beter af is als het al eerder geboren zal worden.

Dit zijn natuurlijk algemeenheden, daar kun je geen conclusies uit trekken, maar ik dacht; laat ik het toch maar even melden (de verloskundige komt een beetje in mij boven vrees ik!).

Mijn eerste kwam met precies 37 weken, merk dat ik in mijn hoofd er al een btje vanuit ga dat dit kindje ook wel eerder zal komen... Maar inderdaad dat hoeft helemaal niet natuurlijk. Al vond ik het toen wel fijn, als ik anderen over tijd zag lopen, niet om te benijden...

Ik weet natuurlijk ook wel dat het best anders kan gaan, maar ga er maar liever niet vanuit dat deze te vroeg komt. Anders zit je helemaal zo lang te wachten... ;-)

Terug
Bovenaan