Zwanger van tweeling?

Hoi iedereen,
Afgelopen maandag had ik mijn echo bij de gynaecoloog. Ik ben nu 9 weken zwanger.
Pas achteraf toen we de echo mee naar huis namen stonden we erbij stil dat er precies nog een extra vruchtzak te zien was.

Zou het kunnen dat de gynaecoloog er niet op gelet heeft en dat we zwanger zijn van een tweeling? Het zit bij ons in de familie en mijn hcg waarden staan ook gigantisch hoog.

Moeilijk te zeggen, je zou denken dat ze dat niet zomaar over het hoofd zien.
Ik zou ze morgen even bellen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ja dat kan zeker!
Ik ben een vruchtje verloren en ging een week later op controle. Daar was een leeg vruchtzakje te zien.
Weer een week later zat ik bij de gynaecoloog voor een behandelplan om mijn baarmoeder leeg te krijgen. Voordat ze daar aan beginnen maken ze eerst een echo. Tot mijn schrik zat daar een compleet vruchtje met kloppend hart! De lege vruchtzak was toen ook nog te zien.

Dus als je twijfel: bel de verloskundige en maak een afspraak. Die onzekerheid is ook maar gek

Zou even bellen morgen en bespreken, wellicht zie je de dooierzak van de embryo en denk jij dat het 2 embryo’s zijn. Of zij heeft het wel gemist maar dat lijkt me erg stug

We zien de foto helaas niet. Over het algemeen zien ze het niet over het hoofd, maar je weet maar nooit! Zou het even navragen. Ik had een extra vruchtzakje en een goed groeiend vruchtje. Mijn nu 2-jarige was dus in aanleg 1 van een tweeling. Verder een normale zwangerschap en thuisbevalling gehad.

Hoe weet je zeker dat dit een vruchtzak is? Kan het niet jouw blaas zijn? Als je 9 weken zwanger bent dan verwacht je in de vruchtzak dan ook een embryo te zien met een kloppend hartje. Ik ga er toch wel vanuit dat de gynaecoloog dat niet over het hoofd ziet. Maar goed, zeg nooit nooit, dus dan kan je beter even bellen

Terug
Bovenaan