Zwanger vd 3e

<p>Hi ladies!</p><p>Inmiddels 9 weken zwanger van ons 3e kindje en voelt voor ons net zo bijzonder en vreugdevol als de 1e! Alleen verbaas ik me af en toe flink over de reacties uit de omgeving. Er zitten bizarre opmerkingen tussen! 'Onverantwoord' zei een vriendin (waarschijnlijk omdat de jongste nu 9 maanden is, maar zo'n opmerking zeg je toch niet??) en regelmatig de vraag 'Ow! Is het gepland?'. Voor ons is een 3e heel erg welkom, dan voelt ons gezin compleet. En gezien mijn leeftijd wilden we ook niet te lang wachten met een volgende zwangerschap - dit is in overleg met de verloskundige gegaan. Waar bemoeien mensen zich mee?? Maar... het doet wel wat met me, zeker in deze hormonale en nog kwetsbare beginperiode! Is dit herkenbaar en 'normaal' bij een 3e zwangerschap? Heb wel beetje oppepper nodig eigenlijk! </p><p>Liefs Merel</p>

Jeetje wat een nare opmerkingen zeg .
Toch super leuk 2 kleintjes zo dicht achter mekaar.  Dan hebben ze vaak later ook veel aan mekaar .
Hier ook 2 dicht op mekaar hoor .
Maar wel een beetje  appart  dat een vriendin dat zo tegen je zegt.  Misschien een keer voor het  blok zetten door te vragen waarom het onverantwoord is. 
Het is jullie gezinnetje dus  eigenlijk ene oor in de andere er uit en lekker genieten van je zwangerschap ?

Ons derde kindje is nu 4 maanden. Haar broer en zus zijn 4 en 6. Wij kregen ook van meerdere mensen de vraag of hef gepland was. Want er zit zo’n tijd tussen nr 2 en 3. WTF. Waar bemoeien mensen zich mee he! Twee is de standaard. Als je een kindje hebt vragen mensen zich af wanneer de tweede komt. Heb je er twee dan is het blijkbaar ‘klaar’.
Gelukkig ook genoeg leuke reacties hoor, maar ik herken wat jij zegt helaas ook!

Natuurlijk is het niet onverantwoord, wat een onzin! Zou inderdaad ook wel benieuwd zijn naar wat ze bedoelde. Sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop. 
Of het gepland is, is volgens mij een soort standaardvraag geworden, al vind ik het ook heel onbeleefd. Je weet toch niet in wat voor situatie mensen zitten? Ik kreeg die vraag ook veel bij de eerste. Ook veel de opmerking dat mensen helemaal niet verwacht hadden dat wij een kind zouden willen, omdat we nog zo jong waren (30 en 33 maar oké). Ik denk zelf dat het misschien afgunst is ;) 

Terug
Bovenaan