Zwanger, vertellen hoe?

Hallo,

Ik heb enige tijd geleden een ongewenste zwangerschap gehad. Dit was heel moeilijk voor ons. Nu dit allemaal mee hebben gemaakt, nu een gewenste zwangerschap.. alleen ik weet niet hoe we dit onze ouders vertellen.
Ik ben 21 en heb me opleiding nog niet af en mijn vriend is 27 en heeft een goede baan.

Enig idee hoe we dit kunnen vertellen aan onze ouders?

 
Liesje,
Kan ik hieruit opmaken dat je een miskraam gehad hebt?
Ik weet niet hoe lang je nog naar school moet, maar als je vriend ene goede baan heeft en helemaal achter je staat, hoeft er geen probleem te zijn. Je kan best nog even wachten met vertellen. (12 weken echo afwachten)
En woon je nog thuis of samen?
Eerlijkheid duurt het langst. Als je zelf met een plan komt bij je ouders, zal het misschien wel meevallen en zullen ze net zo blij zijn als jullie.
 
als jullie er zelf blij mee zijn dan is het toch goed? je vriend is 27 en geen 17.. dus als jullie zelf enthousiast zijn en het ook zo brengen dan moet het toch wel goedkomen? of is de situatie zo gespannen?
 
hi,
gewoon zeggen dat jullie een leuk nieuwtje hebben!
als je zelf enthousiast bent,kan een ander toch niet gaan zitten treuren.
en omdat je opleiding nog niet af is, is natuurlijk onzin.
er zijn zoveel aanstaande en bestaande moeders die een opleiding doen.
tja het is zwaar(zelf ook tijdens een opleiding,twee keer kinderen gekregen ik was 24j)

ik neem aan dat je een 'eigen' huisje heb,omdat dit een gewenste zwangerschap is.

succes..en gefeliciteerd
 
Hej meid,

Ik begrijp uit je verhaal een beetje dat je bang bent dat je ouders het te vroeg vinden? Maar ik snap dat jullie bewust bezig zijn gegaan om een kindje te krijgen? Of bedoel je dat niet met gewenst?

Zoals hierboven staat, als je een goed plan hebt is het makkelijker te verkopen. Dus ga kijken wanneer je uitgerekend zou zijn, hoeveel school je dan nog moet en ga ik overleg met je studiebegeleider om te kijken wat mogelijk is. Je kan bijv. kijken of je vast een vak extra kan volgen, zodat je dit na de bevalling niet hoeft te doen. Kijk ook naar mogelijkheden voor thuisstudie e.d. En aan de andere kant, als je vriend een goed inkomen heeft, voor jullie alledrie kan zorgen dan moet het geen probleem zijn om je studie een jaartje op te schorten en daarna af te maken. Wie weet hoe graag je ouders een dagje op willen passen als jij in deeltijd je studie afmaakt!

Succes!
 
Terug
Bovenaan