Zwanger via een traject

Als je nou een terug plaatsing he word er gezget na 14 dagen testen. Stel je test eerder en de test is positief klopt dit dan ook? Lijk me dat ze niet voor niets zeggen na 14dagen testen.
 
Die 14 dagen is meer voor de zekerheid. Ik heb meerdere keren een terugplaatsing gehad en de eerste keer netjes gewacht tot de 14 dagen. Daarna heb ik dat niet meer gedaan en heb ik iedere keer 9a10 dagen na de terugplaatsing (5daagse cryo) getest. Wanneer deze negatief was nog wel gewoon medicatie doorgebruikt tot de 14e dag en toen weer getest omdat het kan zijn dat hij nog positief wordt. 
bij mij was dit echter niet het geval. Als ze 10 dagen na terugplaatsing negatief waren bleven ze negatief. De laatste keer ben ik zwanger geworden en had ik 9 dagen na terugplaatsing echt al wel een duidelijk positieve test. 
 
Waar je trouwens wel even op moet letten is of je bijvoorbeeld ovitrelle hebt gebruikt om de eisprong op te wekken. Deze kan een vals positieve test geven omdat je daarmee zwangerschapshormoon in je lichaam hebt gespoten. 
 
Het is inderdaad een ruimere marge die ze nemen eigenlijk moet je het zo zien dat de punctie je eisprong is bij een verse tp. Bij een cryo tp kan dat in een natuurlijke cyclus (dan heb je een eigen eisprong) of een kunstmatige cyclus (met behulp van medicatie). Je kan ook tellen vanaf je tp en hoe oud je embryo is die ze hebben teruggeplaatst. Op freya is zelf een rekentool die je kan gebruiken.
Zoals fleurbo al zei je moet wel opletten als je ovitrelle of pregnyl hebt gespoten dit kan eventueel voor een vals positieve test zorgen. Ik doe vaak een test wanneer ze zeggen dat die kunstmatige hormonen uit mijn lichaam zouden moeten zijn om te zien of dat inderdaad zo is. Bij mij is dat tot nu toe altijd het geval geweest.
 
Terug
Bovenaan