zwanger via kid?(kunstmatige insemenatie via donorsperma)

halloben nieuw hier,dus zal me even voorstellen.Ben gea 32 jaar en getrouwd en al 2.5jaar bezig zwanger teworden.
Ik dacht moet nu hier maar es kijken of ik lotgenoten kan vinden.
Onze situatie is zo,na 2 jaar 'proberen'zijn we ook naar de gynacoloog gestapt met de vraag of we onderzocht konden worden.Dat kon en de uitslag was verpletterend:
man blijkt onvruchtbaar door gebruik van chemo.Is hij toendertijd niet voor gewaarschuwd bij het begin van de kuren.Nu zit je met de gebakken peren.Maar we zijn al wwer half jaar verder en zijn doorverwezen naar privekliniek waar we werkelijk met liefde werden ontvangen en helemaal op onsgemak werden gesteld.En nu zijn we dus begonnen met een donor te zoeken voor sperma(mij mankeert niks).
Min vraag is nu...zijn hier lotgenoten die hier ook mee te maken hebben(gehad)of in de omgeving\familie misschien.Zou zo graag ervaringen wilen horen want er is helemaal niet zoveel over bekend.
Hoor graag van jullie en ondertussen ga ik weer verder lezen hier en wens ik iedereen veel sterkte en geluk toe bij het zwanger worden en hoop dat ik met jullie over een tijdje mag\kan zeggen:WIJ ZIJN ZWANGER. groet gea

Hallo Gea,

Een vriendin van mij is nu juist zwanger via kid en om me een beetje in te lezen ben ik op internet gaan speuren en  heb  een heel mooi forum ondekt waarin echt alles word besproken en waar zelfs donoren zich aankunnen melden www.kidinformatie.nl heeft de site ik hoop dat ik je hier wat aan hebt.

Veel geluk en succes !

Hallo Gea,

Wat een vervelend verhaal. Mijn kapster heeft hetzelfde. Alleen zijn hun in belgië bezig met een donor. Zij heeft laatst de 1e inseminatie gehad. Ik weet niet of dit nu KID heet. Zoveel contact heb ik niet met haar.

Wat ik wel weet is dat ze snel aan de beurt waren.

In iedergeval veel succes. Ook voor je man. Dit moet voor hem heel zwaar zijn.

Veel liefs

Nicole

voor kleintje,
je schreef dat een vriendin van jou zwanger is geworden via kid.
Weet je ook na hoeveel insemenaties,wel nieuwsgierig na hoeveel je x je zwanger bent.
Per keer heb je ongeveer 10%kans op zwangerschap.Die site had ik ook al ontdekt,maar ben ook benieuwd naar ervaringen uit de praktijk,als je begrijpt wat ik bedoel.
Groetjes gea

Hallo Gea,

Ze zijn op een wachtlijst gezet   voor een donor en in die tussentijd moest ze zelf insemineren met haar vriend zijn zaad . Ik denk dat dat was om de tussentijd te overbruggen  . Toen er een donor was gevonden zijn ze begonnen met iui/ kid de 1e keer was gelijk raak geloof ik maar toen heeft ze een miskraam gekregen met 6 weken . Daarna nog 3 x en van de laatste keer is ze weer zwanger geworden .

Ze praat er niet echt veel over en heeft zich er ook niet echt in verdiept dus heb alles er een beetje uit moeten trekken wat ik wel weet is dat ze eerst tese/mesa hebben geprobeert maar dat ging niet want haar vriend bleek echt onvruchtbaar .

bedankt voor je snelle reaktie.
Daar ben ik juist zo ban gvoor dat je eerst de blijdschap hebt van ht zwanger zijn en da tje dan een miskraam krijgt.Maar je hebt wel meer kans op miskramen als je niet via de normale weg zwanger raakt.En deze verhalen lees je ook niet op de kid site,dus was daarom zo nieuwsgierig naar praktijkverhalen.Wens je vriendin maar veel sterkte en succes met zwanger worden , we staan er niet alleen voor.
groet gea

De kans op een miskraam is altijd aanwezig natuurlijk , moet wel zeggen dat ze toen nog gewoon doorrookte inmiddels is ze gestopt gelukkig misschien dat dat heeft meegeholpen ? Wij starten volgende week met ivf en het is allemaal erg spannend . Het belangrijkste is dat je goed kan praten met je partner en dat je er niet alleen voor staat. Ik wil jou ook heel veel succes wensen en een hele  fijne onbezorgde  zwangerschap en een  wolk van een baby.

Hallo,

Ik kan en wil je er best veel over vertellen. Pure ervaring maar doe dat liever niet volgens deze site. Hier heb ik zo mijn redenen voor (sorry). Als je belangstelling hebt dan heb je misschien een mail adres waarop ik je kan bereiken.

Groeten pinklady

Terug
Bovenaan