Zwanger, wanneer dokter/verloskundige?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames, allereerst van harte met jullie zwangerschap allemaal...fijn he?
Ik weet sinds dinsdag dat ik zwanger ben..heb 3 positieve testen gedaan dus kan het niet missen lijkt mij.
Maar nu is mijn vraag...vinden jullie het ook nog zo onwerkelijk? Hadden jullie ook bevestiging nodig?
En wanneer kan ik het beste naar de huisarts gaan?
Ben een echte leek zoals jullie wel aan mijn vragen kunnen lezen hihi!
Groetjes Georgina1

Had er nog even bij moeten zetten dat ik nu 4 weken zwanger ben(2 vanaf de innesteling,dus echt heeel pril)

hoi hoi

ik heb de volgende dag de huisarts al gebeld. die heeft me wat informatie meegegeven van verloskundigen in de buurt. die heb ik toen met 5 weken gebeld en een afspraak gemaakt.
ik ben nu 6 weken en een paar dagen. het blijft nog erg onwekrelijk. maar door de vermoeidheid weet ik dat er iets gaande is.

als ik jou was zou ik dus gewoon bellen met de huisarts... dan gaat het balletje vanzelf rollen!

gefeliciteerd met je zwangerschap!
groetjes CArina

Hoi

Ik zou gewoon een afspraak maken bij de huisarts. Die kan je wat info geven en je vertellen wanneer je de verloskundige mag bellen. Alleen: hou er rekening mee dat ze minder enthousiast reageren als jij zou willen. Mijn huisarts zei b.v. het is nog heel pril en het kan nog misgaan bla bla, dat wil je natuurlijk eigenlijk niet horen.....
Ik vond het ook heel onwerkelijk maar nu ga ik a.s woensdag al bevallen dmv een keizersnede en is de tijd eigenlijk omgevlogen....
Succes

Liefs kirsten

Hoi,
Toen ik  5 weken zwanger was kwam ik er al achter, heb de volgende dag de huisarts gebeld. Dar kon ik eind van de week terecht. Die wou wat weten over mijn achtergrond en erfelijke ziektes in de familie. Ook moes ik op de weegschaal gaan staan en werdt mijn bloeddruk gemeten.
Ik mog van hem de vk gaan bellen voor een afspraak te maken, heb ik dus ook gedaan. Daar mag ik morge heen, dan ben ik 6 weken en 5 dagen zwanger, maar heb geen idee wat ik kan verwachten daar. Dus ben benieuwd
X ilse

Terug
Bovenaan