zwanger...wanneer zeg je het?

hallo,

ik weet sinds 2 weken dat ik zwanger ben! harstikke leuk allemaal.. alleen weet nog niemand het..
ik heb namelijk een keer eerder een miskraam gehad,..dus wou alles nog even afwachten.
ik heb gelukkig weinig last van kwaaltjes.. alleen moe en soms last van mijn rug..kan dat kwaad???en ik heb savonds een heel erg opgeblazen gevoel,..
wanneer vertel je het ongeveer aan je ouders en aan andere bekenden?

groetjes
 
Hey, in ieder geval gefeliciteerd!!
Ik denk dat dat erg persoonlijk is, wij hebben het vrij snel met ongeveer 6 weken al verteld aan iedereen omdat wij van mening zijn dat als het fout gaat je ook die mensen om je heen nodig hebt. Anders begrijpt ook niemand wat er aan de hand is. Daarnaast vinden wij het geheim houden tot de 12 weken grote onzin... maar nogmaals dat is erg persoonlijk hoor.
Dus ik zou zeggen gewoon doen wat je gevoel je zegt en vooral lekker genieten van je zwangerschap!!

Liefs
 
hey!

Gefeliciteerd! wij hebben het beide ouders, broers, zussen en beste vriend/vriendin vrijwel meteen verteld. Op mijn werk heb ik het trouwens ook bijna gelijk verteld, maar dat kwam omdat ik met verstandelijk beperkte kids werk die behoorlijk wat agressie laten zien... rond de 10 of 11 weken hebben wij het van de daken geschreeuwd haha! Net wat Arentmaas zegt: tis een persoonlijk iets, je moet gewoon doen wat voor jou goed voelt!

Liefs!
 
Gefeliciteerd - tsja wanneer vertel je het. Dat moet je met je partner afspreken. Wij hebben het vrijwel meteen aan familie vertelt en daarna ook aan vrienden. Dit kwam ook omdat we al ruim 2 jaar bezig waren met zwanger worden. Dit wisten vrienden en familie ook en hebben ons gesteund toen het niet lukte - dus toen het wel gelukt was wilden we het niet geheim houden
 
Ook wij hebben het relatief snel verteld aan de mensen om ons heen. Ouders, broers, zussen eigenlijk gelijk na het opdrogen van de test. Met de rest hebben we gewacht tot de eerste goede echo (zo rond een weerk of 8-9). Zeker met nummer 2 en 3 werd ik snel dik en sommige mensen hadden al het vermoeden dat ik weer zwanger was....

Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt, er zijn geen regels voor.
 
heey meid

van harte gefeliciteerd
ik heb ook een keer een miskraam gehad en toen wisten veel mensen het ook al das soms wel fijn maar nu ik weer zwanger ben al 25 weken ben ik er wel wat vorzichtiger mee geworden en hebben we het eerst aan mijn moeder verteld omdat wij wilden als er iets mis zou gaan er in ieder geval iemand er iets van wist toen met 5 weken en 3 dagen echo gehad en hebben we het aan wat meer mensen verteld omdat onze kids het inmidels ook al wisten en ja die houden het mondjes niet dicht maar tis wel aan je zelf hoe snel je het wilt vertellen en aan wie maar het is in ieder geval wel fijn als iemand het wel weet mocht er iets mis gaan waar je niet van uit moet gaan

groetjes tamjoh
 
Hey! Wat leuk!
Gefeliciteerd!

Ik heb het pas vertelt toen ik de termijn echo had gehad. Ik wou zeker weten of als alles in orde was, etc etc .. die zekerheid heb je nooit maar dan weet je iets meer, vandaar. Maar je moet het helemaal zelf weten. Doe waar je je goed bij voelt ;)

Groetjes
 
he meis gefeliciteerd ga er lekker van genieten zo ver je het kan, en ja ik heb onze ouders en broers gelijk vertelt maar de rest niet, maja ik kon het niet geheim houden voor de 12 weken want als ze me al zagen zeiden ze zo je bent flink aan gekomen heb je stress gehad of zo, nee ben zwanger, ) na ander halve maand al me eigen broeken niet meer aan, dus je weet nooit over legt dit gewoon met je man/vriend.
 
Terug
Bovenaan