zwanger! Wat nu,

<p>Hi ladies! </p><p>In mijn vorige topic “ spanningen “ had ik een beetje uitgelegd dat ik zwanger ben.. maar nog best moeite heb met de reacties van sommige mensen. </p><p>Ik ben namelijk 20 en mijn vriend 25. je zal t vast wel gokken, van die reacties “ je ben te jong etc etc “ </p><p>nu zit ik met het volgende, ondanks het het niet gepland is gaan wij de baby houden. alleen heb ik met sommige punten mijn vraag tekens</p><p>ik werk momenteel 40 pw, mijn vriend ook zo iets. We hebben besproken dat ik bij hem zou intrekken aangezien hij zijn eigen huis heeft en ik nog thuis woon. Nu ben ik best benieuwd waar ik qua financiën recht op heb wanneer ik met zwangerschapverlof ga, ik ga zal natuurlijk minder krijgen dan mijn loon van nu. </p><p>Hoe pakken jullie het na je bevalling/herstellen aan met werken? </p><p>Alle tips zijn welkom! </p><p> </p>
 
Allereerst gefeliciteerd! Laat andere mensen lekker denken. 
Als je met zwangerschapsverlof gaat wordt dat betaald door het UWV. Dit is 100% van je dagloon. Ze berekenen dat door te kijken naar het afgelopen jaar. Als je Googled op UWV en zwanger dan vindt je genoeg informatie. 
Ik heb na mijn zwangerschap ouderschapsverlof opgenomen. Deze uren worden niet uitbetaald. Mijn man heeft ook 1 dag in de week ouderschapsverlof. Hoe je dat wilt invullen is natuurlijk aan jezelf. 
Succes met alles!
 
 
 
Hoi,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben zelf 23 dus ik kan de reacties enigsinds begrijpen die je krijgt, heb ik namelijk ook gehad (22 toen ik zwanger werd).
Ik werkte ook 40 uur maar ga na mijn zwangerschapsverlof minder uren werken. Ook kun je kiezen voor ouderschapsverlof. Tijdens je zwangerschapsverlof krijg je overigens wel je volledige salaris uitbetaald. Je werkgever dient je aan te melden bij het UWV nadat je een zwangerschapsverklaring aan hen gegeven hebt, maar dat is al uitgelegd in een eerdere reactie zie ik! ?
 
 
Terug
Bovenaan