<p>Zijn er nog meer dames die werken met cliënten met gedragsproblematiek? In mijn geval binnen de gehandicapte zorg. Gelukkig is 80% geen gedrag maar 20% van de cliënten wel. 1 op 1 begeleiding van deze cliënten hoef ik niet meer te doen en nachten ook niet omdat wij 1 op 42 staan. Maar alsnog loop je wel op de afdeling waar je ineens geschopt of geslagen kan worden. Ineens een rolstoel hard naar achter kan rijden tegen je aan(en laat de handvaten nou net op buikhoogte zitten) en sommige moet je toch verzorgen (volledige overname adl) die ineens onbewust of bewust kunnen slaan of schoppen. En dan staat het bed ook op heuphoogte(arbo). Hoe ga je hiermee om? Je wilt je collega's ook niet overal mee opzadelen. Ik doe nu veel dingen samen maar dan nog loop je risico's. Mijn baas zou kijken voor overplaatsing maar hij negeert me nu al ruim 3weken. En dan nog het stukje tillen. Je mag niet teveel en te zwaar tillen. Sorrie maar dat is onmogelijk. Mijn cliënten kunnen niks zelf en je hele werk is dus fysiek. Ik hoor graag hoe jullie hiermee omgaan </p>