zwanger willen worden en antidepresiva (zoloft)?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

omdat een poosje geleden niet lekker in mijn vel zat heb ik op advies van de dokter antidepresiva gekregen. Ik voel me nu al een poos helemaal super. En zou graag voor een tweede kindje willen gaan. Mijn zoontje is nu anderhalf. Ik weet heus wel dat ik dit aan de dokter moet vragen, maar die is niet zo moeilijk. En zal zeggen dat het kan.
Dus ik hoop dat er meiden zijn die hier ook ervaring mee hebben.
Voor mijn gevoel kan ik nu echt wel stoppen met die pillen.
Ik ga zo ook de dokter bellen voor advies.

Groetjes Nance

Hoi Nance,

Ik heb zelf Efexor 37,5 en 75 mg geslikt, ik ben sinds 1,5 maand gestopt omdat ik graag nog een 2e kindje wil. Momenteel doe ik een ontslakkingskuur om de "troep" uit mijn lijf te spoelen want helaas gaan antidepressiva en zwangerschappen meestal niet samen, ik voel me niet helemaal ok moet ik eerlijk toegeven maar het is beter zo en ik beschik over voldoende kracht om me er doorheen te knokken. Als ik jonger was geweest (ben nu 35 jaar)  had ik mijn lijf wel meer tijd gegund, ik heb wel met de HA overlegd dat als ik weer zwanger ben dat ik direct na de bevalling preventief ga slikken want de kans is erg groot dat ik weer een PPD zal krijgen en die hel wil ik niet nog een keer meemaken! Ik wil een sterke en trotse moeder voor mijn kind(eren) zijn en helaas heb ik daar even die pillen bij nodig om er weer bovenop te komen! Ik zou zeker even overleggen met de huisarts dat lijkt mij wel verstandig!

Suc6 met alles en vooral met klussen!

Groetjes,

Puk  

Terug
Bovenaan