Zwanger willen worden en medicatie gebruik

<p>Hallo,</p><p>Ik vroeg mij af of er iemand bekend is met een zwangerschap en het gebruik van atenolol bètablokkers voor het hart? </p><p>Is het schadelijk als je zwanger bent? En brengt het schade voor je vruchtbaarheid waardoor het moeilijker is zwanger te worden? </p><p>Hopelijk kan iemand mij er meer over vertellen. Ik wil het ook nog met mijn cardioloog bespreken maar ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen. </p>
 
Atenolol en andere betablokkers mogen alleen op strikte noodzaak gebruikt worden! Het kan ook bij de baby voor een lage hartslag zorgen!
Waarvoor heb je het als ik vragen mag?
Even je cardioloog bellen, ik zou overwegen te stoppen als je het niet strikt noodzakelijk hebt!
 
Bedankt voor je reactie. 
Ik heb contact gehad met me cardioloog en ben nu overgestapt op metoprolol. Volgende week heb ik een afspraak om het verder te bespreken omdat als ik zwanger ben ik goed in de gaten moet worden gehouden en alle controles via het ziekenhuis gaan lopen. 
Ik heb LQTS, een erfelijke hartaandoening. Ik heb daarvoor de medicatie. 
Ben erg benieuwd wat de cardioloog volgende week te vertellen heeft. 
 
Ja erg spannend. 
Ze zei in iedergeval dat ik gerust zwanger kan raken en dat de medicatie geen invloed daarop heeft dus dat is ook wel een geruststelling. 
 
Terug
Bovenaan