Zwanger willen worden maar het lukt nog niet echt :-( Advies welkom!

Hi allemaal,

Ik ben nieuw hier dus weet niet zo goed waar ik moet beginnen en of er misschien al een topic hierover is. Maar ik moet toch ergens beginnen... Ik ben 29 jaar en ben al anderhalf jaar gestopt met de pil. Dat ik stopte met de pil was niet omdat ik zwanger wilde worden maar vanwege andere klachten die ik aan de pil verweet. Dus even geen hormonen in mijn lijf en mijn eigen lichaam/ cyclus leren kennen en dus aan de condooms ( allebei erg fijn, NOT)

Ondertussen ben ik nu enige tijd getrouwd en hebben wij de condooms de deur uit gedaan. Een kindje zou dus erg welkom zijn... Maar na 5 maanden "proberen" nog helemaal niks :-(
Nu moet ik ook zeggen dat mijn cyclus niet helemaal regelmatig is en het dus moeilijk in te schatten is wanneer ik mijn vruchtbare dagen heb... Ik heb al zo veel gegoogled over hoe je je vruchtbare dagen kan herkennen en nog lukt het me niet...

Toen ik stopte met de pil heb ik echt wisselende cyclussen gehad van 25 dagen naar 40 dagen en ook nog eens tussentijdse bloedingen... Hiervoor ben ik bij een gynaecoloog geweest en er is niks aan de hand, mijn baarmoedermond geeft alleen maar aan dat ik in mijn vruchtbare jaren zit en gevoelig is. Sinds een half jaartje ongeveer is mijn cyclus wat regelmatiger en duurt 28, 29 of 30 dagen, dat kan dus nog wel eens ietsje verschillen... Als ik op internet zoek dan lees ik overal dat hoelang je cyclus ook is je eisprong altijd 14 dagen voor je nieuwe cyclus/ ongesteldheid is... Voor mij is dus achteraf wel te bepalen wanneer de eisprong is, vooraf wat minder makkelijk.

Nu lees ik tegenstrijdige dingen en heb ik de volgende vragen:
- Hoeveel dagen ben je vruchtbaar?
- Ben je na je eisprong nog vruchtbaar?
- Ik heb soms (volgens mij rond de eisprong) mega pijn aan 1 kant van mijn buik, ook misselijk erbij. Ik lees dat dit ROND je eisprong kan. Maar heb je die buikpijn dus voor, tijdens of na de eisprong? Want het duurt soms wel 2 a 3 dagen... En nu weet ik niet of ik als ik buikpijn heb er dan dus voor moet gaan of als buikpijn over is...

Conclusie... Wij doen het volgens mij al altijd op het juiste moment en in mijn vruchtbare dagen en toch lukt het niet... Misschien ben ik er ook wel te gefocust mee bezig maar ja... Wie niet?!

Ik hoop dat iemand wil reageren en me kan vertellen hoe het precies zit.. En hopelijk kan ik ook snel zeggen hier dat we ons eerste kindje verwachten!

Alvast bedankt voor de moeite en het lezen van deze lap tekst ;-)
 
Je bent maar een paar dagen vruchtbaar. Bij elke vrouw is dat verschillende, maar ik geloof dat het 7 dagen voor de eisprong je vruchtbaar bent. Met op de hoogste punt een dag voor de eisprong.
Je bent na de eisprong gemiddeld 24 uur vruchtbaar.
Heb je al weleens een ovulatietest gebruikt? Die kan helpen als je niet goed weten wanneer je eisprong is.

Ik hoop dat het lukt. Ik had het boek zwanger worden van Mariël Kroon aangeschaft, toen we hadden besloten om zwanger te worden. Hier staan ook handige tips in.
 
Tja 5 maanden is nog niet echt lang, gezien je elke cyclus 25% kans hebt om zwanger te worden. Probeer eens ovulatietesten. Om de dag sex hebben. Dan mis je je eisprong niet en is het zaad op zijn sterkst.
 
Dank voor jullie reacties. Ik heb zojuist een setje ovulatietesten besteld, morgen in huis.. Alleen ik denk dat ik ongeveer nu mijn LH piek wel zal hebben aangezien ik nu 14 dagen voor mijn nieuwe menstruatie zit (als die deze keer 29 dagen is) En anders morgen.. Kan ik dan toch wel al beginnen met die test of wachten tot volgende maand?
 
Ik zou wachten tot de volgende. Kans is dat als je ze morgen binnen hebt, je net je eisprong hebt gehad. Als ik even meereken zit je nu op dag15 na je eerste menstruatiedag. Stel dat je een cyclus van 30 dagen hebt, heb je morgen je eisprong. Die testen geven een naderende eisprong aan. Dus 24 tot 48 uur ervoor. Overigens is het eitje zelf maar 8 uur bevruchtbaar. Omdat sperma wel tot 5 dagen kan overleven ben je 5 dagen voor die tijd "vruchtbaar".
 
Ja die testen geven die LH piek aan en die piek geeft dus aan dat je binnen 48 uur je eisprong hebt dan? En ik las dat je het niet met je eerste urine moet doen maar ook niet te laat op de dag en wel altijd op hetzelfde tijdstip.. Beter dus 2e plasje van de dag pakken aangezien dat bij mij meestal zelfde tijd is voor ik naar mn werk ga ;-)

Jammer dat je maar een paar dagen in de maand de kans heb...Elke keer weer zo lang wachten :-(
 
Terug
Bovenaan