Zwanger willen worden, maar niet getrouwd.

A

Anoniem

Guest
Mijn vriend en ik willen heel graag zwanger worden over een paar maanden. Een eerste logische stap zou trouwen zijn. Maar blijkbaar werkt het bij mij niet zo. Trouwen staat niet zo hoog op mijn verlanglijstje, maar een kindje staat helemaal bovenaan.

Hoe denken jullie er tegenwoordig over? Trouwen hoeft toch niet meer perse als je kinderen wilt?

Groetjes Mij.

ik vind trouwen ook niet noodzakelijk.
wij willen ook erg graag een kindje maar trouwen komt wel een keer. we hebben een samenlevingscontract en als er een kleine komt kun je die aan laten passen zodat alles wel goed geregeld is.
ik wil denk ik ooit wel trouwen maar dan wil ik het ook goed doen en das erg duur....
maar ik zou me er niet druk om maken tegenwoordig hoef je niet eerst te trouwen hoor!

liefs suzy

Hey meid,

Wat een onzin dat je zou moeten trouwen! 2 van mijn beste vriendinnen zijn niet getrouwd en al langer dan 20! jaar gelukkig samen met vriend en kinderen!
Mijn zus is niet getrouwd en heeft een dochtertje van 2,5jaar en de 2e is op komst!

Ik ben inmiddels 1 jaar getrouwd en ken mijn man 2,5 jaar. Wij zijn ook al voordat we getrouwd waren met anticonceptie gestopt, maar totnutoe nog niet zwanger geraakt. Voor mij staat trouwen en kinderen krijgen in 2008 totaal los van elkaar. Doe wat goed voelt en trek je niets aan van wat anderen vinden.

Groetjes Wietske

hoi hoi

samen met mijn vriend zitten we nu in de 4e ronde en zijn ook niet getrouwd.
wij hebben ook de instelling dat komt nog wel eens...
tegenwoordig kan je alles goed op papier laten zetten, het kost alleen wat meer tijd.

groetjes mir

GELUKKIG moet dat niet meer tegenwoordig, trouwen zegt niets over hoe serieus jullie zijn of hoeveel jullie van elkaar houden!

Wij zijn niet getrouwd hadden pas 1 maand was met elkaar toen ik zwanger raakte (gepland) veel mensen vinden dat raar, maar als je HEM gevonden hebt en het weet dan moet je er gewoon lekker voorgaan.

je kan bij de gemeente info aanvragen als je zwanger bent, dan moet je vrucht erkennen en gezag aanvragen kost ongeveer 10 euro nog wat en 15 minuten van je tijd en dan heb je allebei evenveel rechten en plichten mbt de baby.

Hallo,

Ik ben ook niet getrouwd en heb een zoontje van 15 maand en de 2e is op komst.
Wij willen wel trouwen maar dat komt nog wel, ik zie trouwens als iets heel romantisch en niet iets wat je moet doen omdat je een kindje krijgt!
Ik vind het ook wel heel leuk dat mijn 2 kleintjes bij de trouwdag aanwezig zijn!!

O ja even reageren op imd, bij de gemeente erken je je kindje ( dit moet je doen  als  je ongeveer een half jaar  zwanger bent)  Als je kindje geboren is dan moet je vriend of iemand die bij de bavalling aanwezig was je kindje aangeven bij de gemeente.
En om gezag te regelen moet je bij een notaris zijn. Dat is een stukje duurder en kan pas als de kleine geboren is.
Sorry imd ik wil niet wijsneusig doen maar er komt wel iets meer bij kijken als je niet getrouwd bent.

Groetjes Anne

gezag laten regelen hebben wij bij de rechtbank laten doen en ging totaal automatisch en koste verder niets...

vruchtje erkennen hebben ze trouwens graag VOOR de 20 weken ivm vroeggeboorte, het verkeerd gaan van de zwangerschap (beetje lullig om dan te moeten regelen)

Je krijgt een formulier mee van de gemeente je vraagt een extra geboorteakte aan als je het kindje aan gaat geven stuurt deze naar de rechtbank en klaar ben je heel veel mensen maken het veel ingewikkelder als het werkelijk is..en een notaris is alleen nodig als je iets met het testament wil laten vastleggen of wijzigen (heeft dus met erven te maken en niets met rechten of plichten van de vader)

Terug
Bovenaan