Zwanger willen worden... met van alles

<p>Oké ik en mijn partner zijn al 9 maanden bezig om op een natuurlijke manier zwanger te raken, maar helaas elke maand is het weer een negatieve test.</p><p>Ik heb zoveel complicaties/ bemoeilijkheden dat ik hierin adviezen zoek, van jou als jij je hierin herkend, of misschien  wel een vriendin of familie lid kent.</p><p>Ik heb een verleden met een trombose been, een Aangeboren bicornis baarmoeder afwijking en ja... thnx corona een hogere bm maar er is ook 3 jaar geleden baarmoederhals kanker geconstateerd wat gelukkig vanzelf weer is verdwenen, maar ook ik ga al naar de 34 jaar toe. </p><p>Mijn menstruatie  cyclus is gewoon normaal. </p><p>Kortom! Geen hormonen toegestaan, natuurlijk zwanger raken is vele malen lastiger... . Wij denken na over een ivf of wat voor traject er ook aangeboden kan worden alleen wel in Turkije ( ivm de behandel duur en goede resultaten)</p><p>Maar dan zit ik weer, is er hier iemand ook met zulke zaken zwanger geworden op die manier? Ik ben dan weer een complex geval want alles werkt wel weer tegen en ben gewoon zo verdrietig waarom ik? Wat heb ik ooit verkeerd gedaan in mijn leven? Waarom wordt ik zo beproeft in dit leven? </p><p>Wij staan echt nog in het voorstadium van alles, het ziekenhuis heeft ons doorverwezen naar de voortplantings afdeling maar ik heb geen zin in gesprekken over voeding/ gewicht. Gooi die sportscholen open en ik ga weer 5x in de week wat ik altijd deed </p><p> </p><p>Help me out! </p>

Heb wel eens gehoord dat een voetreflex behandeling ook kan werken!

Succes met jullie te ondernemen stappen!

Jeetje snap dat je denkt waarom ik.. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt. 
Hier een te hoog BMI en in het ziekenhuis terecht gekomen wegens onregelmatige cyclus. Toen de boodschap gekregen; je hebt pcos (vastgesteld vanuit echo, bloed was volledig goed) probeer je BMI terug te brengen naar 35, dan mag je met hormonen starten. Zelf wil ik die hormonen niet, dus hoop dat we uiteindelijk op een natuurlijke manier zwanger raken. 
Zelf heb ik me enigszins ingelezen in voeding en vruchtbaarheid en ik ben sinds gister bij een diëtiste begonnen. Zij raadt aan om tussen de 60 en 80 gram koolhydraten te eten per dag en de rest aan te vullen met eiwitten en vetten. Mijn lichaam zou dan mijn vet reserves aan gaan spreken ipv koolhydraten opslaan als vet.
Ik wil je meegeven dat een ziekenhuis bezoek een hele stap is, maar soms wel helpend is. Vooral als je naar de fertiliteitskliniek wordt doorverwezen. In ons ziekenhuis hebben ze een lifestyle coach die dan met je kijkt of je op een van de leefgebieden hulp nodig hebt. Ze hebben van mijn gewicht nooit een groot probleem gemaakt, alleen benoemd dat ik nu geen behandeling kan krijgen, omdat dat de kans op miskramen vergroot. 
Succes met de te nemen stappen en doe vooral wat goed voelt. 

Als de wens zo groot is laat je je toch niet tegen houden door gesloten sportscholen om aan je BMI te werken? Wandelen, hardlopen, gebruik water flesjes als gewichtjes, fietsen, zoek workouts op YouTube. Beetje creativiteit en je kunt aan de slag. 

Terug
Bovenaan