Zwanger willen worden na een miskraam

Hallo allemaal

Ik zal me even voorstellen ik ben nathalie 26 jaar en getrouwd en een zoontje van bijna 2 jaar.
Twee weken geleden heb ik met 7 weken een miskraam gehad jammer daarvoor maar we willen graag een tweede kindje ik hoop dat er hier vrouwen zijn die dit ook willen.
Graag wil ik jullie verhalen horen hoe jullie het hebben ervaren of nu ook zwanger willen worden na de miskraam...

groetjes

Hoi, hoi,
ik heb een dochtertje van 2 en ben nu 29 weken zwanger van een tweede kindje. Vorig jaar april heb ik een miskraam gehad met 9 weken. Moest ook gecurreteerd worden.
Toch heb ik meteen besloten om er weer voor te gaan. Niet om de miskraam te vergeten, maar gewoon omdat ik heel graag een tweede wilde.
groetjes
Shelby

Ik ben ondertussen weer 31 weken zwanger. Vorig jaar eind april ben ik bevallen na een zwangerschap van 18 weken. Ik heb al twee meiden. Voor mijn eerste heb ik een miskraam met 13 weken gehad, en anderhalf jaar na de geboorte van de jongste één met 8 weken.

Kortom bij mij is alles mogelijk, en toch heb ik er vetrouwen in. Ik denk dat het meestal gewoon domme pech is, en ik ga er gewoon vanuit over ca. twee maanden weer een kidnje in mijn armen te hebben. Positief blijven is mijn advies, daar voel je je sterker mee, dan als je in de put gaat zitten.

En denk maar zo, de meetse zwnagerschappen gaan goed.

Succes.

Miep

Hoi Dejona,

Ik herken de situatie.
Ik heb voor mijn dochtertje die nu net 2 is geworden een miskraam met 9 weken gehad. Hierna raakte ik in een flinke dip die 2 maanden heeft geduurd. Niet lang daarna kwma ik erachter dat ik zwanger was van mijn dochtertje. Het waren zware tijden omdat de miskraam een flinke wond had achter gelaten en veel angst dat het weer mis zou gaan. Daarbij kwam ook nog dat we te horen kregen dat mijn vader een ongeneeslijke vorm van kanker heeft en dat ik 3 1/2 week heb gebloed tijdens de eerste 3 maanden. Kortom flink stressen. Gelukkig ging het goed.
Nu zijn we in 2005 weer aan het proberen om zwanger te worden. Dit is me uiteindelijk 3 keer gelukt echter ging het alle 3 de keren verkeerd met 8 / 9 weken zwangerschap. Nu moet ik morgen naar de gyn. om uit te zoeken waarom het steeds verkeerd gaat.
Maar ja....
Ooit gaat het ons lukken.
Dus geef de hoop niet op, het gaat hopelijk vanzelf een keertje goed.
Dus succes en sterkte bij het verwerken,
Veel liefs Renate

Hoi Nathalie,

Las net je berichtje. Ik ben 5 maanden geleden geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Was toen 10 weken zwanger van mijn eerste.  Ze hebben een eileider weggehaald. Het schijnt dat ik "gewoon"weer zwanger kan worden, maar ben alweer een poosje bezig en lukt nog niet echt.
Op je vraag hoe anderen denken over gelijk weer zwanger worden.....ik heb hetzelfde. Ik wil dolgraag. Elke keer ben ik zo zenuwachtig als de NOD in zicht komt, elke keer is de teleurstelling ook weer groot als het niet zo is. Heb toevallig net een afspraak gemaakt met de gynaecoloog voor 13 februari, om te kijken waar het aan ligt.

Voel dus helemaal met je mee.

Groetjes Renske (30)

Hoi,

Hier mijn verhaal:
Vorig jaar maart met de pil gestopt. In mei was ik al zwanger, in juni ging het mis...
We waren zo blij, natuurlijk hadden we in ons achterhoofd dat het fout kon gaan maar daar gingen we gewoon niet van uit..helaas dus.
Nu ben ik weer Zwanger!! 6 weken en 5 dagen vandaag. Ik merk dat ik er nog niet van kan genieten, soms even wel maar dan meteen die angst dat het weer niet goed is. Gelukkig mogen we donderdag al komen voor de 1e echo, ter geruststelling zei de verloskundige. Nu dat heb ik echt nodig, daarna kan het genieten  pas beginnen!
Het is en blijft zo'n wonder!
Hoop dat het bij jou snel weer zo zal zijn dat je een positieve test in handen zult hebben en daarna ook eerder voor echo mag komen!

Sterkte met dit verlies, en moed houden voor de toekomst.
Groetjes
Ineke

Hoi Renske,

Ik ben benieuwd hoe lang jij niet mocht proberen zwanger te worden na je buitenbaarmoederlijke, ik ben er net van hersteld heb nu mijn eerste ongi achter de
rug voel me eigelijk al weer harstikke goed, maar heb eind februari afspraak met
gyn voor laaste controlle zelf heb ik zoiets van ga weer m'n vitamientjes slikken
maar gyn wilde dat ik wachte tot we bij hem geweest waren maar voelt nu zo
van een verloren maand??? Heb er geestelijk geen last.

Groetjes Zomobar

Hoi Zomobar,

Mijn gynaecoloog heeft gezegd dat ik het weer mocht proberen als ik dacht dat ik eraan toe was. Ze heeft dus niet echt een tijdslimiet gegeven. Mijn ongesteldheid was na drie maanden weer regelmatig en ik voelde me lichamelijk goed. Aan de bak dus. Tot op heden nog geen resultaat.

Renske

Terug
Bovenaan