zwanger willen worden na miskraam

Anoniem09

New member
hoi dames,

ik ben een topic gestart omdat ik in oktober een miskraam heb gehad na 6 weken. We zijn weer volop aan het klussen maar tot nu toe nog geen gewenst resultaat. Ik ben sinds kort begonnen met ovulatietesten. Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand nog tips want ik denk voortdurend aan zwanger willen worden. Is dat normaal?
 
Beste Anoniem09

Ik heb in Jan '15 en Aug '15 afscheid moeten nemen van m'n zwangerschap bij 6 weken door curretage. Wij willen heel graag kinderen en gelukkig word ik wel snel zwanger.. Toch heb ik door deze ervaringen geleerd dat je er beter niet te veel mee bezig moet zijn want dit brengt stress met zich mee.. Je lichaam werkt heel goed ook al lijkt het je in de steek te laten, het stoot het vruchtje af of het stopt met groeien als het niet goed is. Als je te veel stress hebt is je lichaam van slag en functioneert niet naar behoren. Ik ben me volledig gaan focussen op zo gezond mogelijk leven. Niet roken, niet drinken, gezond eten, veel bewegen, vermijden van stress en gewoon dankbaar zijn voor wat ik wel heb. Ik en mijn man hebben toen ook besloten om geen gemeenschap te hebben om het maar te blijven proberen. De spontaniteit gaat er van af en dit is niet de bedoeling van gemeenschap hebben. Wel hield ik mijn cyclus bij maar die is altijd heel regelmatig geweest dus ik wist precies wanneer mijn eisprong was. Ik denk serieus dat als je goed voor jezelf zorgt, je lichaam goed reageert en dat het goed komt.. Let it go!
 
Hey,

Ik heb afgelopen november een curettage moeten laten doen na 7,5 weken... Absoluut geen fijn gevoel! Nu zijn we opnieuw aan het proberen, mijn partner is ervan overtuigd dat het snel weer zal lukken. Helaas deel ik zijn mening niet... Ik ben heel erg bang. Met jullie gesprekken allemaal te lezen, voel ik me al iets minder alleen, maar toch. Iedereen zegt, er niet te veel mee bezig zijn, maar het los kunnen laten een een moeilijke opdracht voor mij.
 
Hoi nail89,

Je hebt helemaal gelijk maar soms is het zo moeilijk om niet aan te denken. Wat je zegt is waar, het is goed dat je lichaam het afstoot als het niet goed is. Maar de gedachte als het allemaal goed was gegaan spookt wel eens door mijn hoofd. Zeker als je van andere hoort dat ze zwanger zijn. Ik ga me nu ook meer storten op gezond eten en probeer meer vertrouwen in mijn lichaam te hebben. Het is al eens gelukt dus daar hou ik me aan vast.

@Caro89

heftig allemaal... Ik heb ook dat gevoel en vind het erg fijn zo'n forum. Ervaringen uitwisselen en inderdaad weten dat je niet alleen bent. Hopen dat het allemaal maar snel mag lukken voor ons!
 
Ik weet echt hoe jullie je voelen, angst, verdriet, boosheid, eenzaamheid. Ik heb dit ook een jaar lang gehad. Het is ook makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook maar al te goed. Ik hoop echt van harte dat jullie ook die omschakeling kunnen maken want het geeft zo veel rust! Daarnaast blijft de angst om het weer mee te moeten maken en die angst zal blijven als je weer zwanger mag raken. Geef nooit op, zet door! Succes meiden!
 
Terug
Bovenaan