Zwanger worden 2e kindje

<p>Lieve allemaal,</p><p>Phoe, vind het spannend. We hebben gisteren besloten voor een tweede te gaan. Onze zoon is nu 13 maanden oud en is een heerlijk ventje. <br />Toen ik van hem zwanger was, kwam ik er pas later achter. Ik gebruikte de pil en was aan het wachten tot ik ongesteld werd. Maar na 6 weken nog geen ongesteldheid, toch maar gaan testen. En het resultaat: zwanger. <br /><br /></p><p>Nu ligt de situatie anders. Ik ben net afgebouwd met de borstvoeding en heb (zover ik dat kan inschatten) een cyclus van 28/29 dagen. Ik gebruik dit keer niet de pil, alleen condoom. Nu hebben we gisteren “geklust”, want volgens een internetcyclus berekening zou ik dan vruchtbaar moeten zijn. Zou betekenen dat ik 2/3 april mijn ovulatie heb. </p><p>Is dit een verstandige manier om zo proberen zwanger te worden? Of hebben jullie andere tips??</p>

Internet neemt het gemiddelde van wat jij invult. Kan natuurlijk kloppen, maar kan er ook aardig naast zitten. Om het zeker te weten zou je ovulatietesten kunnen gaan gebruiken. Als je 2/3 april je ovulatie denkt te hebben, zou ik het de komende dagen ook nog maar even gezellig maken. Succes! Hopelijk is het deze keer ook weer snel raak. 

@rozewolkje: ja precies! Opzich laten we het gewoon denk ik z’n beloop gaan, dus laat de ovulatietesten nog eventjes liggen. 
Ik hoop ook dat het snel weer mag gebeuren ?

Zoo herkenbaar! Onze dochter was ook niet gepland. Toen we voor een tweede gingen was het opeens heel spannend om zwanger te worden. Ik hoop voor jullie dat t snel raak is ?

Terug
Bovenaan