Zwanger worden als je vegetarisch/vegen bent

<p>Lieve allemaal,</p><p>Ik probeerde al 2,5 jaar zwanger te worden.. zonder dat het lukte. En ik dacht dat ik supergezond bezig was met mij veganistische (nouja bijna veganistische) dieet. Uiteindelijk heb ik wekenlang mijn dieet onder de loep genomen en eindeloos veel wetenschappelijke artikelen gelezen. En wat bleek; ik kreeg nauwelijks jodium, vitamine A en calcium binnen (zelfs niet inclusief de multi die ik al nam). Blijkbaar zijn dit bekende tekorten bij een vegan/vegetarisch dieet, terwijl ze wel hartstikke belangrijk zijn voor je vruchtbaarheid! Vitamine A had ik echt nooit aan gedacht omdat altijd gewaarschuwd wordt voor teveel vitamine A in de zwangerschap, maar je moet wel voldoende binnenkrijgen om zwanger te worden! </p><p>ik ben gestart met Jodium (275mcg), calcium (800mg) en betacaroteen (6mg, voorloper van vitamine A)… en guess what; ik ben zwanger!</p><p>Ik heb echt het gevoel dat deze supplementen geholpen hebben. Ik voel me vele malen beter en ben na het starten met Jodium 5kg afgevallen (bekend effect van jodium als je echt een tekort had, want daarvan krijg je een tragere schildklier).</p><p>Ik wilde dit graag met jullie delen.. wie weet heeft iemand er wat aan. Al is het maar 1 iemand.. </p><p>succes allemaal!</p><p>groetjes,</p><p>Angelique</p>
 
Terug
Bovenaan