Zwanger worden bij verhoogd prolactine

<p>Dag allemaal,</p><p>Omdat ik mij naar mijn gevoel in een rollercoaster bevindt besloten om de stap te nemen en mijn verhaal kort op te schrijven.</p><p>In maart dit jaar ben ik, na mijn stopweek te hebben gehad, gestopt met de pil. </p><p>Na 6 weken kreeg ik vervolgens 2 dagen een korte bloeding, 6 weken later nogmaals. Na 8 weken krijg ik voor het eerst een volledige menstruatie, van een week. Sindsdien is de menstruatie uitgebleven. </p><p>In oktober ben ik naar de huisarts gegaan voor controle. Zij heeft 2 maal mijn bloed test. Hieruit bleek mijn prolactine waarde iets verhoogd (bloedtest 1: 0.68 bloedtest 2: 0.63). Hieropvolgend doorverwezen om pcos uit te sluiten.  Ik heb 2maal een echo gehad. Volgens de gynaecoloog is er geen sprake van pcos, waar ik erg blij mee ben, zeker gezien we een grote kinderwens hebben. Ook de baarmoeder zag er goed uit, geen bijzonderheden.</p><p>Maar, de prolactine zorgt wel voor een onregelmatige cyclus wat een eventuele zwangerschap in de toekomst bemoeilijkt. En dat terwijl we net wilden gaan beginnen met proberen onze droom waar te maken :(</p><p>In het ZH zijn ook mijn bloedwaarden weer getest. Alle waarden zijn verder goed (oestrogeen, progesteron, TSH, FSH, schildklier). Alleen is mijn prolactine is verhoogd (waarde: 1145 (ziekenhuis meet bb met andere waarde dan bij de HA)).</p><p>Ik heb weinig klachten door het verhoogde prolactine, behalve pijnlijke borsten.</p><p>De gynaecoloog heeft mij doorverwezen naar de fertiliteitsarts, en gaf aan dat een verhoogd prolactine medicamenteus heel goed te behandelen is. Zij zag mijn angst en stelde mij gerust dat ik gewoon zwanger kan worden wanneer ik medicatie krijg. Ze kunnen de cyclus zo weer goed stabiel krijgen, aldus de gynaecoloog.</p><p> Ik vroeg mij af of er vrouwen zijn die zich in mijn verhaal herkennen, en die succesverhalen hebben waardoor ik mijzelf hopelijk wat minder zorgen maakt. Ik ben er erg gestressed van en heb moeite mijn zorgen te relativeren.</p><p>Wat zijn jullie ervaringen? Heeft er iemand een hart onder de riem?</p><p> </p><p>Bedankt alvast, voor de moeite te reageren! X</p>
 
Hi,Mijn prolactine was ook erg verhoogd. Bij de internist uitgekomen en mriscan gehad om te kijken of er iets op mijn hypofyse zat. Niks te zien gelukkig.. De internist heeft toen gezegd tegen mij dat ze me niet door kon sturen naar gyn omdat dit eerst onder controle moet komen en daar zorgt de internist voor. Tenminste dat werd mij verteld.Doordat je prolactine verhoogd is blijft je menstruatie uit. Ik slik norpolac om ervoor te zorgen dat mijn prolactine laag blijft. Misschien heb je er iets aan ?groetjes Marina
 
Hey, Ik ben er sinds augustus achter dat mijn prolactine waardes te hoog zijn. De 1e keer prikken zat ik op 2250, de 2e keer op 1250.Wij zijn ongeveer anderhalf jaar bezig met onze droom. Maart 2017 gestopt met de pil. Half jaar geen menstruatie. Huisarts gaf aan dat dit vaker voor komt. Toen uiteindelijk ongesteld, maar erg onregelmatig. Soms sloeg ik een maand over en soms een hele maand ongesteld. Paar keer langs huisarts. Die heeft mij uiteindelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog. Zij heeft onderzoek gedaan en bloed geprikt. Uit het bloedonderzoek kwam dus die te hoge prolactine. Nog nooit van gehoord. Gynaecoloog heeft mij doorverwezen naar de internist. Ook een mri gehad maar was niks op te zien. Ze hebben dus geen idee waarom mijn waardes zo hoog zijn. Sinds november aan de parlodel.Nu wilde ik deze maand ovulatietesten gebruiken maar deze waren allemaal positief. Ik ben toen gaan kijken op internet of een ovulatietest ook aangeeft als je zwanger bent en dat kan. Paar uur later een zwangerschapstest gedaan en ook die is positief. Nu vraag ik mij af of de medicatie parlodel invloed heeft op de testen. Weten jullie hier iets over? Of is het dan nu na anderhalf jaar echt raak? Ik durf het niet te geloven ook omdat ik me niet anders voel. Groetjes. 
 
Hey, Ik ben er sinds augustus achter dat mijn prolactine waardes te hoog zijn. De 1e keer prikken zat ik op 2250, de 2e keer op 1250.Wij zijn ongeveer anderhalf jaar bezig met onze droom. Maart 2017 gestopt met de pil. Half jaar geen menstruatie. Huisarts gaf aan dat dit vaker voor komt. Toen uiteindelijk ongesteld, maar erg onregelmatig. Soms sloeg ik een maand over en soms een hele maand ongesteld. Paar keer langs huisarts. Die heeft mij uiteindelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog. Zij heeft onderzoek gedaan en bloed geprikt. Uit het bloedonderzoek kwam dus die te hoge prolactine. Nog nooit van gehoord. Gynaecoloog heeft mij doorverwezen naar de internist. Ook een mri gehad maar was niks op te zien. Ze hebben dus geen idee waarom mijn waardes zo hoog zijn. Sinds november aan de parlodel.Nu wilde ik deze maand ovulatietesten gebruiken maar deze waren allemaal positief. Ik ben toen gaan kijken op internet of een ovulatietest ook aangeeft als je zwanger bent en dat kan. Paar uur later een zwangerschapstest gedaan en ook die is positief. Nu vraag ik mij af of de medicatie parlodel invloed heeft op de testen. Weten jullie hier iets over? Of is het dan nu na anderhalf jaar echt raak? Ik durf het niet te geloven ook omdat ik me niet anders voel. Groetjes. 
 
Terug
Bovenaan