Zwanger worden derde kindje

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben de trotse moeder van twee prachtige dochters van 4 en bijna 3. Toch blijft het bij me knagen dat ik graag een derde kindje wil. Mijn vriend is er  niet helemaal voor (hoor je wel vaker) maar hij zal wel blij zijn als we zwanger zijn van een derde.</p><p>Het valt me op dat het wat langer duurt dan bij mijn vorige zwangerschappen. Bij onze eerste was het na 2 pogingen raak en bij onze tweede was het eigenlijk niet de bedoeling dat ik zwanger zou raken ( onze oudste was 8 maanden) maar toch waren we er heel blij mee..</p><p>Nu willen wij dus een derde maar het gaat niet van een leien dakje. We proberen het wel op de goede momenten maar elke keer wordt ik ongesteld.. ik voel aan mijn lichaam dat mijn menstruatie er aan komt. Hier baal ik wel een beetje van. Het is wel zo dat we al 2 prachtige meiden hebben maar toch blijft de wens er voor een derde kindje. Dus eigenlijk mag ik niet klagen.. maar ja ik blijf er mee bezig.. </p><p>Heeft iemand een idee hoe het komt? We worden natuurlijk een dagje ouder (ik 32 en mijn vriend 35).</p><p>Ik hoor het wel</p><p> </p><p>Groetjes L.</p>

Ik ben er ook meer mee bezig als mijn man maar dat zal wel normaal zijn omdat wij natuurlijk alles voelen. Bij mij heeft het bij mijn dochter ook langer geduurd dus ik had er al een beetje rekening mee gehouden. Ben jij al voor onderzoeken in het ziekenhuis? 

Hey 

Hier hetzelfde ook telkens van de eerste keer zwanger. Derde keer ook van eerste keer zwanger maar is een vroege miskraam geworden was een leeg vruchtzakje heb hiervoor in maart curretage gehad. Dit is de derde maand na curretage maar nog steeds geen positieve test. Ondanks dat mijn cyclus wel al goed loopt en ik eisprong heb. Heb het getest met ovulatietest. Dus ook telkens op goede momenten gevreeën. Begin Vorige maand bij de controle echo waren er wel nog blaasjes te zien in mijn baarmoeder maar de gynaecoloog zei dat mijn lichaam dit zelf nog wel zou absorberen en dat we gewoon mochten proberen terug. Ik snap het ook niet goed telkens altijd van eerste keer raak. Wat ook wel maakt dat ik vele ongeduldiger ben. Misschien door curretage of gewoon te veel mee bezig zijn. Dat zegt iedereen steeds tegen me dat ik het moet loslaten dat het wel komt... maar het is jammer genoeg geen knop die je zomaar aan of uit kunt zetten in je hoofd. Hoe lang ben je al bezig onder tussen? 32 is nog niet zo oud eh zou normaal wel moeten lukken.. maar versta het wel hoor als het ervoor altijd vrij snel raak was en nu ineens niet begin je te twijfelen... 

Hoe lang is lang? Het is normaal als het een jaar duurt. 
32 is nog lang niet oud, ze zeggen altijd dat je kansen pas echt afnemen na je 35e. Maar inderdaad er kan altijd wat veranderd zijn bij jou of je partner. Je kunt naar je huisarts gaan om te praten wat je kunt doen? Gezien je leeftijd, het feit dat je zonder problemen 2x zwanger bent geworden en als je verder geen klachten of afwijkende cyclus hebt, zal die waarschijnlijk zeggen dat je het eerst een jaar gewoon moet proberen voordat je een doorverwijzing krijgt. 
Misschien moet je ovulatietesten gebruiken zodat je zeker weet dat je op het juiste moment seks hebt? En stoppen met roken en alcohol kan voor een man ook veel verschil uitmaken.
Succes!

Terug
Bovenaan