Zwanger worden direct na miskraam

<p>Hallo mamas en mamas to be,</p><p>Zijn er ervaringen met direct zwanger worden na een miskraam? Ik ben 31 jaar na 4 maanden gestopt te zijn met de pil was ik afgelopen maart voor het eerst zwanger bij de 6 weken had ik een echo waarbij een kloppend hartje te zien was. Toen ik 8 weken zwanger was kreeg ik last van krampen en lichte bloedingen na 4 dagen dat dit bleef aanhouden was te zien op de echo dat het vruchtje niet meer in ‘leven’ was en heeft dit zelf mijn lichaam verlaten. Dit heeft mij behoorlijk onzeker gemaakt voor een volgende zwangerschap.</p><p>zijn er mensen die een soortgelijke ervaring hebben? Na hoelang hebben jullie weer geprobeerd om zwanger te worden? En (hoe snel) is dat gelukt? </p>

Hallo gebruiker,

In september 2020 ben ik gestopt met de pil en dezelfde maand nog ben ik zwanger geworden. Dit eindigde helaas in een missed abortion bij 6/7 weken, waar we met 8/9 weken bij de eerste echo achter kwamen. Het vruchtje kwam niet vanzelf los, waardoor ik het heb moeten opwekken met medicatie. Helaas was ik hierna niet schoon, waardoor ik op 30 november alsnog een curettage heb moeten ondergaan. Op 15 januari 2021 had ik weer een positieve test in handen, ik ben niet meer ongesteld geweest. Inmiddels ben ik 17+4 weken zwanger :). Het kan wel snel gaan dus. Ik hoop dat het voor jou ook snel weer raak mag zijn en dat je een goede zwangerschap zult hebben!

Ik heb eind september een miskraam gehad. Uiteindelijk met medicatie is de miskraam opgewekt en bij de controle is handmatig het laatste weefsel weggehaald. Ik heb nog 2 weken nagebloed. Na 1 week "rust" werd ik ongesteld. Dat was eind oktober. we zijn gelijk weer begonnen voor een nieuwe zwangerschap en in ronde 3 was het raak. Ben nu 15 weken.
Hopelijk is het voor jullie ook zo snel weer raak.

Ik heb een december een miskraam gehad met 5,5 week, dat is spontaan begonnen en alles is afgebroken dus ik heb geen medicatie of curettage hoeven ondergaan. In januari een volledige cyclus gehad, in februari aangeteld, inmiddels 13 weken zwanger.
Voor mijn gevoel was het voor mijn lichaam wel goed om een keer ongesteld te worden voor we er weer echt voor gingen. Je lichaam heeft dan toch de ruimte zich weer te herstellen.

Ik heb 17 november een miskraam gehad, waardoor mijn cyclus nogal van slag was. 7 weken later had ik weer een positieve test in handen :) Dus na de miskraam een hele lange cyclus, maar wel meteen weer zwanger. Nu al weer 18 weken! De eerste weken van mijn zwangerschap was ik wel erg onzeker door de miskraam, maar inmiddels heb ik weer vertrouwen in mijn lichaam. Hopelijk heb je snel weer een positieve test in handen!! 

Na een zwangerschapsafbreking bij 20w (afwijkingen en ziekte) hebben we het een maand rust gegeven en gewacht op de 1e menstruatie. Hierna weer geprobeerd om opnieuw zwanger te raken dit was de 2e ronde alweer raak.
Dus in totaal was ik3 maanden na de bevalling weer zwanger.

Na mijn miskraam in oktober (medicatie en curretage) ben ik 2 keer ongesteld geweest en daarna zwanger geworden. Helaas liep dit uit op een vroege miskraam, ik zit nu weer in ronde 3. We hopen dat het snel raak is. Ik hoefde na beide miskramen niet te wachten om opnieuw te beginnen. Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!

Hier een vroeg miskraam eind januari... De cyclus daarop met niets rekening gehouden (omdat we dus ook geen referentie hadden over wanneer mijn eisprong zou plaatsvinden) en door een ziekenhuisopname van onze zoon nu ook niet de meest romantische maand. Het moet dus echt een luck shot geweest zijn, want begin maart had ik opnieuw een positieve test in handen. Helaas is ook deze keer fout gelopen (ook vrij vroeg, rond de 5,5 weken). Deze week heb ik een consult voor de gynaecoloog voor een checkup (nu reeds 1 keer mijn maandstonden gehad, dus op dat vlak zit het wel goed denk ik). Deze keer hebben we echt 'ons best gedaan' om die cyclus te laten passeren om mijn lichaam de kans te geven om wat te herstellen. Ik hoop natuurlijk dat het nu niet lang meer duurt (we proberen al bijna een jaar) voor ik terug zwanger ben.

Terug
Bovenaan