Zwanger worden en alcoholgebruik van mijn man

A

Anoniem

Guest
Haai dames
Ik heb een vraag eb hopelijk kunnen jullie mij erbij helpen.
Mijn man drinkt in het weekend 2 tot 4 mixdrankjes (Malibu cola) kan dit invloed hebben op het zwanger worden of kunnen 2 glazen geen kwaad?

Xxx een zenuwachtige aanstaande mama

Als hij alleen in het weekend 2 tot 4 drankjes drinkt kan dat echt geen kwaad. Maar alcohol beïnvloed wel de kwaliteit van het zaad. Als het je vruchtbare dagen zijn, kan het invloed hebben. Anders is het geen probleem. Mijn vriend dronk in het weekend ook gewoon een paar biertjes.

Mijn vruchtbare periode begint vrijdag 19-1 tot en met zondag.
wat is jouw advies ?

Alcohol heeft over een lange periode invloed op zaadkwaliteit. Net als roken. Even stoppen voor het weekend heeft geen zin. Dan zou je minimaal 3 maanden moeten stoppen en zou het beter kunnen worden. Mijn partners zaad is ok van kwaliteit maar weinig. Zo kwamen we in het ziekenhuis. De arts zei toen: beter is helemaal geen alcohol. Maar lekker leven en vooral ontspannen als je zwanger wilt worden zijn ook belangrijk. Het is dus aan jullie. Overigens hielp het bij mijn vriend wel om foliumzuur en zink te slikken. Een paar maanden later had hij veel meer zaad ineens! Als je effect w zien, zou je vriend en jij okk helemaal moeten stoppen. De vraag is of je dan nog relaxt bent en niet extra gaat lopen stressen ;)

Terug
Bovenaan